LilleMagen Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hei alle sammen. Jeg er ei jente på 21 år som venter på å bli prøver igjen. Jeg fikk en nydelig datter januar i år, og kunne tenkt meg to tette barn. Men det er ikke alltid at skjebnen er helt enig/vil det samme - jeg fikk blodpropp på min lunge under svangerskapet med Victoria, og ble veldig dårlig pga det. De trodde ikke på meg på sykehuset når jeg sa at jeg hadde så vondt. Gikk rundt natt etter natt i hele desember måned og bare gråt fordi jeg hadde så vondt i magen og trykk på lungene. Ble sendt til og fra sykehuset men de fant aldri ut hva det var. Jeg fikk beskjed om at jeg måtte tåle å ha litt vondt på slutten av et svangerskap. Jeg fødte jenta mi den 8. januar - kjempefin fødsel som bare tok 2 timer. Da jeg fortsatt hadde veldig vondt i magen dagen etter, så fant de plutselig ut at de skulle ta røntgen av meg. Der fant de da en stor blodpropp på min høyre lunge. Jeg hadde flaks som overlevde noe slik kunne min jordmor fortelle meg etterpå. Det ble masse styr på sykehuset. Jeg blødde altfor mye av blodfortynnende medisiner jeg måtte ta, og måtte få blodoverføring to ganger - jeg ble mye gjemt og glemt, og legene var bare ekle mot meg. Men likevel så gleder jeg meg til mitt neste svangerskap og fødsel. Jeg går på sterke medisiner enda for å holde blodet mitt tynt (marevan-tabletter), så kan ikke begynne å prøve riktig enda. Et evt foster kan få stooore skader om jeg blir gravid nå. Så må vente til medisinen har gått ut av kroppen. Vi håper ihvertfall på en 2010-baby =) =) =) Jeg er student, og min samboer på 32 år er selvstendig næringsdrivende. Han jobber veeeeeldig mye så jeg er mye alene, men det skal nok gå. Vi bor på landet i Gudbrandsdalen. Vi kjøpte oss et hus og flyttet inn i det i november, så har endel å styre og stelle med her også... koser meg som hjemmeværende mamma for lille Victoria på 5 måneder. Tiden går så altfor fort... =) Er det noe dere lurer på så er det bare å mase i vei =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå