Gå til innhold

Røykende småbarnsmødre!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om småbarnsmødre (med eller uten barnevogn) som røyker? Om en i barselgruppa deres hadde røyka, hadde dere sagt noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker "liten viljestyrke" uansett hvem jeg ser røyke.

Skrevet

Jeg hadde ikke sagt noe så lenge man har holdt seg unna røyk i svangerskapet og under amming hvis man ammer da;) Ellers er det ikke så farlig, så lenge man røyker ute og ikke inne med barna. Å røyke mens man går med barnevogn er ufyselig synes jeg. Men dømmer ingen mødre som har begynt å røyke etter fødsel og ikke ammer.

Skrevet

Hvorfor skal det hele tiden "sies ifra" hvis man ser noe man er uenig i??

Hvem er du/dere til å dømme? Hvem har oppnevnt deg/dere til dommer over andre?

Synes det går over alle støvleskaft hvis man skal begynne å gå rundt med pisk (billedlig talt) for å ta alle røykere. Enten de er mødre,fedre eller barnløse!!

Lev deres eget liv,og la andre leve sitt.

Skrevet

Kunne ikke sagt det bedre Kelly Hopter, trur ikke jeg kunne brydd meg mindre om noen hadde sagt noe til meg, ja jeg røyker, sluttet i svangerskapet, men ungen ble stresset så mye av at jeg streset at hjertefrikvensen lå på 190-200, legen på sykehuset sa at stress er verre en røyk, så lenge jeg klarte å kytte ned så gikk det fint, noen jeg gjorde, og HF la seg fint igjen. mistet melken når tulla var 9 uker, så hvem skader det om jeg røyker hjemme på terassen??

Er helt enig med at å gå med barnevogn å røyke er vemmelig å se, ikke røyker jeg med mine yngre brødre heller, går vekk så ikke barna ser det, står heller ikke i sentrum å fyrer opp. Hold meningene for dere selv, men ikke røykere er vell så perfekte.

Skrevet

Hva kan man si? Jeg hater røyk, gubben røyker, det stinker, ser ekkelt ut og det er dyrt.

Jeg kan jo ikke nekte han å stelle baby bare fordi han røyker.

Det blir for dumt.

La de røyke de som vil røyke, det er deres helse og deres økonomi.

Om du tenker på at babyen puster inn nikotin, så tenker jeg også på sur nedbør, eksos, den høyspentmasten som er rett borti gaten her+++

Skrevet

Dumt spm: hvem skader jeg når jeg røyker ute på terrasen?

Svaret er selvsagt degselv, skal vedde på at barnetditt vil ha deg frisk så lenge som mulig.

Skrevet

ja det skader meg selv, har dere da rett til å klage i det hele tatt, vist det ikke angår dere. Kan faktisk tilføye, på mine svangerskaps papirer står det røykeslutt, etter fødsel så sier JM det er nå godt du ikke har røykt jaffal, for det kan jeg nå se på MK, jaja tenkte jeg, ikke noe unnskyldning i det hele tatt, men noen ganger så vet dere ikke hva som ligger bak.

Skrevet

Jeg er en av dem røykende småbarnmødre.

Reagerer når gravide røyker,ville aldri gjort det selv som gravid,eller da jeg ammet.Men jeg var så dum å begynte å røyke etter amingen så hvem er jeg til å dømme.Aner ikke hvorfor men det ser utrolig dumt ut å gå med barnevogn og røyke,gjør det ikke selv,men igjen,hvorfor dømme?

Jeg røyker ute på verandan,ser sikker dumt ut for dem som går forbi:)

Skrevet

Håper ikke du får kreft av røykingen, for det fikk min far da han var 30. Han hadde da røykt siden han var 9. Det var jævlig å sitte på skolen hele dagen og lure på om far ville være hjemme, på sykehuset eller i det hele tatt i live når man kom hjem. Han døde i transplantasjonskø da jeg var 12.

Skrevet

jeg skal da gi besjed om den kommer, ikke som viser at det er noe av det genet i meg enda nei, visste du at røykere å bedre lungekapasitet enn ikke røykere?

Skrevet

jo det er det;) vi røykere trener dem opp hver gang vi røyker, sier ikke at dem er finere med bedre kapasitet:)

Skrevet

Skal ikke blande meg inn i resten av debatten, men røykere har IKKE bedre lungekapasitet enn ikke-røykere!!!

Skrevet

Signerer Alienas innlegg!!

Det er kanskje noe av det dummeste jeg har hørt!! Må være noe du har drømt, anonym 16.56. :-P

Skrevet

Herregud! Nei, jeg hadde ikke sagt et kvekk. Skulle jeg liksom ha noe med det å gjøre. Har faktisk mer trang til å si noe til de som velger å kjøre med barna framovervendt når de har rundet året bare fordi det er lov og mest komfortabelt. Men jeg har ikke noe med det heller så jeg holder kjeften min!

Skrevet

Nå ser jeg forskjellen på røykere og ikke røykere, ikke røykere er mye mer dømmende og "bedrevitende".

Skal jeg heller ta meg ein røyk istede for å snakke dritt om andre jeg en gang ikke kjenner.

Skrevet

Om jeg hadde sagt noe? Hva i alle dager er det jeg skal si???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...