Gå til innhold

Cipralex

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått utskrevet Cipralex mot depresjon.

Hva kan jeg forvente meg?

Noen med erfaring?

Evt hvor lang tid tar det før man merker bedring?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mamma gikk på det en periode i 2006 - hun prøvde å ta livet sitt 5 ganger på 4 uker.

så jeg har IKKE positive erfaringer med dette medikamentet for å si det sånn!!!

Skrevet

Å herregud ! Hørtes jo helt vilt ut !

Men var hun dypt deprimert da eller?

Jeg har bare fått den mildeste typen..

(det finnes 5mg, 10mg og 20mg)

Skrevet

Har hørt at en kan få lettere depresjon de første ukene i behandlingen.

Skrevet

Hei brukte cipralex i 2 år, første ukene var det veldig opp¨og ned, men etter 2 år, det er 1 år siden nå, sluttet da jeg fant ut at jeg var gravid, da var jeg ikke depremert lenger. Er veldig fornøyd, gikk på 10mg 1 gang daglig.

Skrevet

Hei! Tror det er sånn at hvis man er svært dypt deprimert, og så begynner å ta cipralex (og andre antidepressiva)kan det være økt selvmordsfare. Hvis man er veldig deprimert har man gjerne selvmordtanker, men er for langt nede for å orke å gjøre noe konkret med det. Når man så begynner med antidepressiva, blir man jo gradvis mindre deprimert. Når man bare er litt bedre får man gjerne det "tiltaket" som trenges for å prøve å ta livet sitt.

Hvis du tar de pga angst, eller ikke er så ekstremt dypt deprimert, tror jeg ikke det skal være noen fare sånn. Det jeg har hørt ang bivirkninger er at humøret blir veldig jevnt. Man føler ikke de store sorgene men heller ikke de store gledene. Men det er sikkert individuelt.

Skrevet

Det hørtes jo bedre ut ! Håper det funker:)

Skrevet

Ok, ja leste noe om det i pakningsvedlegget.

Er ikke dypt deprimert og har heller ikke selvmordstanker:)

Bare møtt veggen på en måte...:(

Er veldig spent på om det kan hjelpe meg:)

Skrevet

Masse lykke til! Håper det hjelper. Min bror bruker det, hjalp han veldig i hvertfall.

Skrevet

Dette er en mild type antidepressiver. Du kommer nok helt sikkert ikke til å få selvmordstanker. Du kan kanskje bli litt kvalm og få litt hodepine de første ukene. Noe som gir seg. Gikk på cipramil i mange år. Det er den medisinen som kom før cipralex. Fungerte kjempefint. Ble mer stabil i humøret og fikk ikke slike dype svingninger hvor ting ble svart og trist. I tillegg blir du ikke dopa. Du kan fungere helt fint med denne medisinen :) lykke til.

Skrevet

Høres kjempebra ut !! Tusen takk:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...