Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg synes at det er rart at (ofte) voksne folk ikke har folkeskikk til å la være å prompe i selskaper. For meg er det direkte uhøflig. Jeg forstår at eldre, syke, utviklingshemmede etc gjør det, og DET ER HELT GREIT, man må selvfølgelig se an situasjonen. Er man så opptatt av å "bevise" at man ikke bryr seg om andre at man må gjøre slike ting? Synes det vitner om umodenhet å gå imot slike normer som det er å ikke prompe i selskaper. Skjønner ikke at voksne, normale folk gjør slikt. Nå skal det sies at jeg er ikke frøken fisefin selv, men i SELSKAPER og bl.a folk som jeg respekterer så gjør jeg faktisk ikke slike ting. Den høfligheten innehar jeg. Ja, jeg reiser meg for eldre og gravide på bussen også og sier ifra om det blir gjor feil i kassa på butikken. Er jeg skinnhellig? Nope, men jeg har da såpass folkeskikk.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Ok, nå hang jeg meg spesielt opp i den prompinga i selskaper i en annen tråd, og vil bare si at det ikke er personlig kritikk til den som nevnte dette. Dette er det mange som bedriver... Så ikke kritikk til Cat78 personlig.. men generelt
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Jeg NEKTER å tro at INGEN har sluppet en smyger i selskaplig anledning -noen gang!! Har aldri sagt at jeg har sluppet en braker eller en stinkbombe. Skrev bare at jeg har prompet i bryllup. Det kan bety så mangt. Den kan ha vært lydløs, jeg kan ha gått i et annet rom, i et øde hjørne av lokalet osv osv. At noen andre forbinder ordet med å prompe som om man har stelt seg på bordet i et selskap, dratt ned buksa og sluppet en braker på 10 sekunder sier vel mer om andre enn om meg... Og for hva dere vet, så kanskje det bryllupet jeg snakket om var mitt eget.. Om jeg er nervøs, litt dårlig i magen og trenger å lette litt på nervøs-brud-magen min så er del det vitterlig opp til meg. Og i hvertfall hvis ingen andre merker det..
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Må bare si meg enig med Cat78, uten å si så mye mer.. hehehe
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Hehe, jeg har alltid blitt opplært til at man ikke skal holde på det man ikke kan holde i hånda;P
solstråle69 Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Ikke mye diskusjon fra meg, jeg er helt enig med deg! :-)
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Helt enig! Jeg er også en av dem som faktisk blir fysisk kvalm av å høre på raping og kjenne rapelukt (babyer og smårollinger er unntak), jeg er ikke fisefin, faktisk, men jeg har alltid blitt kvalm av dette. Og det kan jeg faktisk ikke noe for at jeg blir, så derfor blir jeg irritert på mennesker som raper i hytt og gevær ute å ta hensyn til at andre kanskje reagerer på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå