Gå til innhold

Flere som får kommentarer på liten mage...?

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg er så lei av alle kommentarene jeg får om at jeg har så liten mage..........Greit nok- jeg ser jo at jeg er mindre enn andre i uke 21, men er SÅ lei av å høre det hele tiden!!!

Legen har jo ikke sakt at det er noe galt så jeg går ut i fra at alt er i orden, men jeg føler jeg må forsvare at jeg ikke har lagt på meg så mye ( er normalvektig fra før) at jeg fortsatt trener 3-4 ganger i uka og at det fortsatt er mange klær jeg fortsatt kan bruke...

Mage er vell individuelt er det ikke? Skulle sef ønske jeg hadde litt større mage, men det kommer sikkert:-) Sikkert glad for liten mage etter fødsel når man skal komme i form igjen...

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Mammamoms
Skrevet

Hei!

Får jeg spørre når du fikk "synlig" gravidmage?

Jeg ser det er mange som skriver om at de får tidlig stor mage, men vel...

Jeg er 15+2, og har ingen synlig mage. I allefall ikke for andre enn meg selv og mannen min. Det er ei på jobben som har kommet nå 2 ganger i uken de siste ukene og spurt "har du fått noen kul på magen enda da?". Og jeg svarer jo at det har nok ikke det ennå. Nå begynner hun neste å bli utålmodig etter at jeg skal få en kul. "Den må jo komme nå snart da!" Jeg vet at det er fordi hun synes det er veldig morsomt, og gleder seg til å se meg gravid, men jeg kan da ikke frembringe en gravidmage før den kommer.

Men søster fikk ikke synlig gravidmage før i uke 20 med sin første, så det kan hende at jeg også må vente litt til da.

Skrevet

sigerer den.... fekk ikkje skikkelig kulemage før eg var 23-24 veker... mange som ikkje kunne sjå at eg var gravid, så fekk massevis med kommentarar når eg fortalde om det. Gjekk også i mine vanlige klede. Men no syner det godt og det er kjempestas ;o) Reknar med at mage og kiloar kjem for fullt framover!

Skrevet

Første og andre gang jeg gikk gravid, så hadde jeg nesten ikke mage. Fødte i uke 31 og 36, og trengte aldri mammaklær, kunne skjule at jeg var gravid. Jeg fikk mange kommentarer om det, og jeg synes det var litt irritererende. De som husker det fortsatt snakker om det i dag, og det er gått 7 og 8 år siden de gangene! Ble så lei av å høre det, men jeg bare svarte at alt var i orden i følge legen, SF mål var helt normal, det var bare sånn min kropp var.

Nå er jeg gravid uke 23+1 og er enormt stor, mye større enn da jeg var i uke 36 siste gang, og kommentarene er: er det tvillinger? (nei), du er nesten ferdig? (nei), Hvorfor har du så stor magen denne gangen? (vet ikke). Hvorfor må folk kommentere? Jeg har aldri gjort det, bortsett fra med venner når vi snakker om magestørrelsen, men det er noe annet.

Jeg var stolt av magen de 2 første gangene, og stolt denne gangen òg.

Skrevet

Synlig mage.....hmmm.....vet egentlig ikke. Følte jeg begynte å se det selv i uke 13-14, men har liksom ikke vært synlig utenpå klærne før uke 18--og nå fremover....

kommer når det kommer:-))det må det nesten gjøre

Skrevet

Er noe med mager, folk MÅ bare kommentere, tar meg ikke nær når fremmede kommenterer magen, er jo ikke sånn at de veit hvor langt jeg er og magen er jo liten i forhold til mange andre, men når venner og familie på død og liv skal kommentere hele tiden blir det mye mer irriterende,

er i 25.uka og får høre hele tiden hvor liten jeg er, fraser som 'det der kan jo ikke være normalt, må være ei bittelita jente dette ja' (neei det er en helt vanlig GUTT der inne, akkuratt som i går og i over i går når du også spurte om det samme)

'er du nå sikker på at alt er som det skal' (håper da det, men takk for bekymringen) og 'sikker på at du er så langt som du tror?' (neeeida 6 ul tar sikkert feil)...ahhh så irriterende å svare på samme reglene flere ganger i uka....

Er unasett stolt av magen, bor en frisk herreman der inne som boltrer og storkoser seg :D

Skrevet

og jeg har omvendt får kommentarer på at jeg har stor mage og er straks 15 uker, er ikke no gøy å høre hvor stor du er alt heller hehe

Skrevet

Det jeg mener er at folk har så mye å mene når du går gravid og det er litt irriterende ;-)

Skrevet

Dette er mitt 3. svangerskap med liten mage,og jeg har lært meg til å ikke bry meg om det. Magen blir ikke mer synlig selv om alle kommenterer det,så jeg driter i det.

Jeg er i uke 20,og folk lurer på hvor babyen er hen,

siden jeg har så liten mage

Jeg svarer bare "på ryggen" for å gjøre dem flaue..

Morsomt egentlig:-)))

Mitt råd er å gi blaffen i folk,de aller aller fleste er ikke ute etter å såre deg,eller å være frekke.

Er vel mer at de ikke tenker seg om.....

Og det skal jeg fint klare å takle.

Skrevet

Jeg er i uke 20 og har heller ikke mage. Det vil si, jeg ser og føler den, men folk rundt meg sier fortsatt at de ikke kan se at jeg er gravid. Jaja, betyr lite - er jo snart halvveis, samme om det vises eller ei :)

Skrevet

Ok å lese svarene her:-) Godt å vite at det ikke bare er meg. Møtte bare ei som var i uke 26 og en som snart har termin og som får en 5 kilos:-) iBegge to er svære også møtte de lille meg som nettopp har kjøpt mammabukse mest fordi den ikke strammer over rumpa. Og hun ene sier: Ja, jeg så du hadde på deg mammabukse ellers ville jeg ikke sett at du var gravid så kikka de på hverandre og lo:-)

De mente sikkert ikke noe med det , men jeg er så j.lei av å høre det.

Så greier min kjære frittalende stemor å si: jøss så liten mage du har da, kommer det ikke snart?( var da 17 uker på vei)

Så sier jeg joda, alt er som det skal være sier legen.

Så sier hun- Skal se det bare er en tullebaby du bærer på ( og dette var før jeg hadde vært på ul)

takk for bekymringa liksom:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...