pandabjørn Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 vi skal gifte oss om 14 dager og jeg snakket med min svigerinne( lillesøstra til sambo) nå på msn og jeg spurte om hun hadde fått noen til å passe hunden hennes en goldenretriver..nei det hadde hun ikke.....hun bor i nord og hun skal på ferie etter bryllupet vårt så ingen var vennene kan da passe hunden det sier jo seg selv....hadde jo gått greit for en helg... hun spørr om ikke hun kan ta med hunden og binde han i et tre på forsiden av lokalet, jeg må høre med de som eier lokalet om det er greit, ringer de og hun sier at det er greit så lenge han ikke bjeffer osv...men hunden får IKKE komme inn.... synes synd på hunden for den må ligge i bilen til svigers en hel helg om den blir med, og kanskje ligge i bilen hvis det regner den dagen.. tror jeg kommer til å si nei til henne at hun ikke får ta med hunden der vi skal ha festen...jeg selv har hund og den skal være hjemme hos mine foreldre sammen med begge barna + barnevaktene.... har man hund så får man finne barnevakt til den når de skal i et bryllup o.l. vi har mere nok med å finne barnevakt til våre to barn om vi ikke skal finne barnevakt til hunden til svigerinna mi! og det blir helt uaktuelt å ha hunden hos mine foreldre den dagen også! jeg er kanskje smålig jaja da får jeg være det.....det er vårt bryllup og det er våres dag uten at vi skal tenke på å ha dårlig samvittighet for at vi ikke ville ha hunden hos mine foreldre.. hva hadde dere gjort??
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Så hvis hun ikke klarer å skaffe bikkjevakt så må hun bli hjemme da og får ikke oppleve bryllupet til storebroren sin? Eller??
pandabjørn Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2008 nei da må den få lov til å stå bindt i et tre, men hadde vært greit å få den plassert et sted akkurat den helga da! sånn er det når man har hund, man kan ikke ha den med overalt og hvis det regner eller han begynner å bjeffe så må den ligge i bilen hele dagen + at den må ligge i bilen i 2 netter for alle skal ligge på hotell og der får de ikke ha hund... da hadde det vært bedre å hatt "barnevakt" til hunden synes nesten synd på hunden som skal ligge i bilen i 2 netter
pandabjørn Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2008 ja det hadde kanskje vært noe men det skal jeg ikke bry meg med hvor hun skal plassere hunden...jeg har mere nok med å planlegge ferdig bryllupet
trillemamma Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Jeg hadde plassert hunden på kennel, det er bedre enn å ligge i bilen en hel helg.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Ja, det skjønner jeg. Men du kunne kanskje neven det for henne i tilfelle hun ikke har tenkt på det selv?
trillemamma Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Eks. på priser på kennel jeg fant på google. 1 hund: 185,- pr. døgn 2 hunder i samme bås: 145,- pr. hund. Henting er kr. 3,50 pr. km + kr. 360,- NOK Levering er kr. 3,50 pr. km + kr. 360,- NOK Bad før henting (kr. 250,-) Negleklipping (kr. 100,-) Sykkelturer (kr. 100,- pr. gang) Ekstraturer i skog og mark (kr. 250,- pr. time). Kort Tur morgen og kveld kr. 50,- Bilder av hunden(e) på internett hver dag (pris kr. 50,- pr. dag) Video av hunden(e) hver dag på internett (pris kr. 100,- pr. dag)
Sivalur Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Skal hun ha hunden med seg på ferien da?? Skjønte ikke helt jeg.. Ellers er jeg enig med deg, det er hennes eget ansvar å finne noen til å passe hunden, du tar ikke med deg en hund i et bryllup! Synes det vil være dyreplageri å la den stå bundet ute i et døgn samt sove i bilen om nettene..
pandabjørn Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2008 ja hun skal ha med hunden på ferie! tror det bare er her i norge men alikevel.... hun må jo ta fly fra Tromsø til Oslo med hunden, og hun har tatt med hunden på tog også mange ganger... hun har vært her noen ganger og da har hunden ligget ute om natta! og hun har hatt 2år på seg å finne ut hvor hun skal ha hunden sin hen også.....ja jeg også synes det er dyreplageri å la hunden ligge i bilen om natta selv om det er sommer! selv om vi har hund så er det ikke derme sagt at hun kan ta med sin hund forde.....er litt forskjell på en liten papillon og en godenrettriver..
pandabjørn Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2008 trippa takk for det jeg får høre med sambo når han kommer hjem om 1 time hva han sier.. for han vet ikke at jeg har pratet med henne på msn i dag...
Sivalur Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Hun har hatt to år på seg også ja... bare latskap med andre ord. Eller skal hun reise videre på ferie her i sør? Sånn at hun evt måtte tilbake til Tromsø for å hente hunden og så fly ned igjen? Da kan jeg forsåvidt forstå at hun vil ha den med nedover - men da må hun jo finne en kennel her nede hvor hun kan plassere hunden bryllupshelgen.
pandabjørn Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. juni 2008 hehe latskap eller kanskje litt treg hehe vet ikke akkurat hvor hun skal på ferie, men foreldrene bor på hamar så har hun jobbet en del somre der så hun burde kanskje spørt noen der borte.. hvis ikke så får jeg si at hun kan ta hunden på kennel må bare snakket med sambo først for det er hans søster...så det er han som må snakke med henne..
mamma&urokråka Skrevet 13. juni 2008 #14 Skrevet 13. juni 2008 Jeg tenker som deg. Stakkars dyr... Da får hun heller få hunden på kennel altså..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå