daneli Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hvor får dere vite barnets vekt? Er det noe som må bestilles når jeg er hos jordmor/kontroll?
cille35 Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Selv med UL-undersøkelse kan det være vanskelig å anslå nøyaktig vekt, men de kan estimere vekten. Ellers kan en jordmor "synse" om det er stort eller lite barn, uten at det er noen eksakt vitenskap. Min jordmor sa sist at de ofte blir så overrasket når jenter med høye sf-mål og store mager føder små babyer og motsatt. Det er vel helst når man er på vekstkontroll eller det er snakk om diabetes eller tilstander som gir veldig store barn, at man seriøst måler for å finne vekten.
M by M Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Vi har bare spurt om det når vi har vært på ultralyd. I dag (33+1) veide han 2500 gram. Det vil si at han kan veie 2300 gram eller 2600 gram. Men altså ca 2500 gram. Begge jordmødrene jeg har vært på UL hos sier at UL målene er mye mer korrekte en SF-mål. Mine UL-mål er hakket høyere enn SF-målene de tar av meg. Magen min ser ganske liten ut, men babyen er forholdsvis stor. Litt over den røde streken på SF-mål etter UL-måling og litt under på vanlig SF-måling. Bare spør om du er på UL om de har mulighet til å måle vekt om du er nysjerrig da.
Mamacita og Sebastian:) Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 På 3D så tok de masse mål av babyen min:) Da fikk jeg vite at han veide 1505 g i uke 30
Julia/Julie Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Jeg var på Ul dagen før jeg fødte forrige gang og da mente de at fosterets vekt var ca 2600 og han veide 2660. Født til termin. Ganske nøyaktig:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå