frk tordensky Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 hei. min lille snuppe har alltid gulpet mye. i starten hadde hun litt sprutgulp og masse annen gulp- men sprutgulpen stoppet etter et par uker. da hun var 1-6 månder gulpet hun mye- sikkert 10-15 ganger pr dag. var nøye med rapingen, men hun gulpet egentlig uavhengig om når hun hadde spist. enten rett etter, eller flere timer etter siste måltid. snakket med helsesøster om dette, og hun sa at det sikkert kom til å bli bedre når hun fikk fast føde. hun ble fullammet til 6 måneder- og legger godt på seg og er aktiv og veldig fornøyd. nå er hun 8 måneder, og gulpingen har gitt seg en god det, men nå spyr hun istedet... skikkelig illeluktende greier. gjerne hvis hun skriker litt, eller hvis det er litt grov mat. hun spyr sikkert 1-2 ganger for dagen nå. særlig hvis hun blir litt frustrert, som når jeg legger hun og prøver å få hun til å sove. hun illskriker og så spyr hun. og da blir hun jo lys våken av alt styret med å bytte sengetøy og sånn, så da må vi starte leggerutinen en gang til... er litt stressende dette. ellers tror jeg ikke hun synes det er ekkelt eller noe å spy, hun er like bli etterpå.... har snakket med helsesøster om det, og hun sier at det sikkert bare er en løs lukkemuskel, og ingenting å gjøre med før hun er 1 år. så endelig spørsmålet- er det noen andre som har barn som spyr mye? noen tips til hva vi kan gjøre med det? virker ikke som tykkere mat fungerer, siden hun ofte spyr hvis jeg prøver med middagsmat og annen mat som er mer biter i enn grøt. og er ikke omgangsyke,for hun er ellers frisk og fornøyd...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå