Gå til innhold

Trailere i trafikken.... grrrr....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ukependler 14 mil til jobb, drar tirsdag og kommer hjem på fredag. jeg er nødt til å kjøre bil da det klaffer dårlig med arbeidstider og kollektivtransport.. Det er to ting som irriterer meg når jeg er ute på veien: traktorer og trailere!! Traktorer har vel egentlig ikke så mye annet valg enn å bruke veien mellom gården og jordet, men trailere? Hvorfor i h***** kan de ikke flytte mer av transporten over på tog?? Mer trafikksikkert, mer miljøvennlig, de får fraktet mer i gangen, og mindre irriterende for oss andre trafikanter... Er ikke noe som er så irriterende som en trailer som ikke greier bakken fortere enn 30 km i timen, for så å speede opp i 90 ved neste langslette når man faktisk kan kjøre forbi.. Grrrr.. Hater trailere i trafikken, spesielt i disse fossregn tider, ser jo ikke en pøkk når man ligger bak dem....

Det var min lille utblåsning. Hva irriterer dere da jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med de j***a bobilene? Kan ikke få sagt hvor mye jeg hater bobiler, enda mere om de har utenlandske skilt. Dasser i 70km/t og bråbremser for det ble en fin plass de kunne stoppe å ta bilde

Skrevet

Åh herregud, ja... noen som har prøvd å kjøre strekningen mellom Odda og Eidfjord i juli når alle de tyske turistene er på veiene??

Jada, vi forstår at de ikke er vant med smale veier, men for oss som faktisk har kjørt den strekningen så mange ganger at vi nesten kunne kjørt den i blinde, hadde det vært flott om de brukte de små grå og slapp oss forbi. Men neida...

Skrevet

Jeg "hater" nordmenn som ikke kan kjøre når de kommer til Syden. Dere kjører som en gjeng med halvblinde gamle kjerringer hele gjengen.

Skrevet

Jeg hater selv trailere og lastebiler i trafikken.

De er så store, og de flytter seg ikke for oss, for de sitter som regel trygt uansett,

vi må jo kjøre ut i grøfta mange ganger for å unngå de, når de ligger midt i veien i stoor fart,.

ringte t.o.m politiet for noen år siden, da er trailer kjørte forbi 15 personbiler som lå selv i 80 på motorveien, sonen var 80 og det var kun 2 felts vei, den la seg ut i svinger og det var flaks for mange i motkommende at det ikke ble crasj, ble så sint, og opplever mange sånne syn i uka.

selvfølgelig vet jeg at personbiler kan råkjøre og hater seff det og, men de store lastebilene med laaaang bremselengde skal holde avstand og ligge pent i veien....

når de ligger helt i rompa mi får jeg noia altså. jeg bremser jo mye fortere og vil få den rett gjennom bilen om noe skal skje.,

GRRRRR

Skrevet

Hvilket land er Syden, Balooa? ;) *L*

Skjønner godt hva du mener, kunne bare ikke dy meg. :)

Hadde aldri turt å leie bil i f.eks Hellas, av den enkle grunn at jeg synes de kjører som idioter der nede. Helt skkert akkurat samme tanken tyskere har om meg når jeg raser forbi dem mellom Odda og Eidfjord. :)

Jeg irritererte sikkert vettet av maaaaaange i USA når jeg begynte å kjøre der borte også, men man lærer etter hvert. :)

Skrevet

Prøv Paris!

Noe av det værste jeg har vært med på. Iallefall i Triumph buen - rundkjøringa. Husker mamma og pappa skulle komme å besøke meg og jeg måtte kjøre å hente de på flyplassen, Charles De Gaulle. Kom 2 timer forsent til flyplassen fordi jeg ikke kom meg ut av rundkjøringen der oppe! Ikke rart de fleste investerer i scooter i Paris!!! Har aldri og skal aldri kjøre i den byen mere, ever!

Skrevet

Brukte du to timer i rundkjøringen Linn? Som en halvblind gammel kjerring?

Skrevet

Jupp...Heller helblind gammel kjærring...Følte meg skikkelig lur der jeg satt i innerste filen og ikke kom ut....

Skrevet

*ler*

Jeg hadde aldri tørd å kjøre i utlandet! Når meg og kjæresten kjører på motorveiene og landeveiene i Italia sitter jeg stiv av skrekk. Jeg har flyskrekk, og alle som selv har det vet hvor jævlig det er, men jeg er faktisk like redd på de italienske veiene!

Skrevet

hadde det ikke vært for trailerene , hadde det ikke vært bensin til noen, eller mat osv... så slutt å klag. ja selvfølgelig går det tregt i oppoverbakker.. vi snakker over 50 tonn som ska opp.. og det hjelper lite med over 500 hestekrefter da... og de MÅ ligge i 80-90 på slettene, for å kunne komme fram..

så du mener at de ska flytte seg for alle sammen?! lykke til med butikkene da!!!! gud a meg vær heller takknemlig

Skrevet

Har man så dårlig tid at man ikke kan ligge bak lastebilene så får man dra tidligere.... :) he he,vi kan vel alle bli irriterte på sånt i blandt,men det er jo faktisk helt nødvendig at de er på veien.

Skrevet

Selvfølgelig er det nødvendig at trailere er på veien, men det må vel være lov å irritere seg over det for det?

Dessuten MÅ de ikke ligge i 80-90 på slettene for å komme frem. De MÅ holde fartsgrensene, noe de etter min erfaring ikke alltid gjør. Hadde de holdt fartsgrensen, hadde de gitt andre mulighet for å komme forbi. Om du slakker litt ned i 30 sekunder for å slippe forbi en bil bak i ny og ne, mister du ikke så altfor mye tid.

Går an å være litt behjelpelig, skjønner du.

Man sparer ikke mye tid på å kjøre i 90 i 80 sonen, 70 i 60 sone osv. Dette er vel noe vi alle har gjort utregninger på på barneskolen?

Skrevet

Til kritikerne over:

Ja, noe må selvfølgelig transporteres med trailer, men her jeg bor kunne jernbanen blitt utnyttet mye mer. onkelen min jobber i nsb cargo, de som driver med last på tog, og han har måttet overflyttes 3 ganger de siste årene, grunnet sentralisering og at mindre transporteres per tog. Så muligheten er der, den er bare ikke utnyttet. Tenk bare hvor mange trailerlass man hadde fått på et tog! Det hadde forurenset mindre, skapt mindre irritasjon i trafikken, og trafikksikkertheten hadde blitt bedre. Det har ingenting med at jeg starter hjemmenfra for sent, starter 2 1/2 time før jobb, og det tar 2 timer å kjøre. Det er bare selve prinsippet som irriterer meg, at det kommer flere og flere trailere på veiene når man kunne benyttet andre måter å transportere lasten på! Og trailerne irriterer meg virkelig! Skal ikke slippe noen forbi! Ikke følger de med på trafikken bak heller, holdt på å få en svær doning i siden forrige uke da en trailersjåfør som snakka i mobiltlf når han kjørte kom litt over i mitt kjørefelt på en tofeltsvei. Er ikke bare bare å få en så stor doning over i riktig kjørefelt raskt heller. Og ikke for å snakke om hvis du er uheldig og havner bak noen biler lengre frem som kjører litt for sakte, da kan du risikere å få flere tonn i ræva hvis du må bråbremse, de ligger jo helt klin inntil. Nei, de irriterer meg noe grenseløst! Få mer transport over på tog!

Skrevet

jeg er TOTALT enig med at det er en del som kjører som idioter, men det er ikke alle som er slik, som gjør at det er mer farlig slik feks..

lastebil og buss er det jeg driver med, og må si at hadde det ikke vært for det, hadde folk sliti

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg tør ikke kjøre i utlandet, og VET også at jeg ikke har noe å gjøre på veiene der... men det skjønner ikke de gærne utlendingene som skal på bilferie gjennom Norge. De kjører selv om de ikke kan kjøre her. Jeg bor i Gudbrandsdalen, og ligger ofte bak trege folk (tyskere, nederlendere, japanske-, koreanske-, eller kinesiske turistbusser som legger seg midt i veien, eller plutselig bråstopper på veien fordi de har sett et fjøs, en ku, en sau, noen norske som går på gangveien, norske syklister, fjell og fjord... jeg er DRITTLEI og livredd når jeg er ute å kjøre nå på denne tiden!

Skrevet

Den viktigste argumentasjonen er vel miljøet. De har jo snakket om det i årevis å frakte mer gods med tog, nettopp for å spare miljøet. Denne regjeringen er bare å boikotte synes nå jeg. Ett år er det bra med dielsel, og neste år så er det ikke bra. Hadde trailergods blitt sendt med tog hadde de tapt masse avgifter på diesel og bom. Og hva er det denne regjeringen legger opp til, jo mere avgifter jo bedre. Nei, jenter stem blått. Nå har vi nok avgifter i dette landet. Og på toppen av det hele skal det nå innføres rushtidsavgift for å få ned biltrafikken og få folk til å kjøre miljøvennlig. Hadde det ikke vært miljøvennlig å frakte gods med tog da? Så hadde det ikke blitt så mange irriterte bilister og færre alvorlige ulykker.

Skrevet

Greit nok at trailere er irriterende av og til, men jeg hadde nok irritert meg til bristepunktet om det skulle gå togskinner overalt der trailere ferdes.

Skrevet

Ja, stem blått, for vi vet jo alle hvor ba de blå partiene klarer seg og hvem som må rydde opp i rotet etter dem.

Blått parti kjører landet på ræva, så må de røde/grønne rydde opp og får dermed skylden for avgiftsøkning etc.

Kanskje lilefot husker hvilken forfatning landet var i da Gro Harlem Brundtland i sin tid tok over etter at de blå hadde fått styre?

Lurer på når folk i dette landet skal skjønne at man faktisk må se på LITT mer enn de siste tre-fire årene for å skjønne hva som foregår i landets økonomi. Man trenger ikke å ha en BA i Økonomi for å forstå samfunnspolitikk, men det krever litt mer enn å tro på valgløftene til de blå. (eller de røde/grønne, for den saks skyld).

Skrevet

* "vi vet jo alle hvor bra" skulle det stå. Går fort av og til. :)

Skrevet

Vi lar ikke en regjering bli sittende over én periode uansett, så befolkningen får egentlig ikke sett hva de blå eller rød/grønne kan klare å prestere. De bruker halvparten av perioden på å endre/rydde opp etter den foregående regjeringen og de to andre årene på å sette sitt preg med sine egne, nye reformer. Så kommer det en ny regjering fra opposisjonen som igjen bruker sin første del på å rydde opp, og så de to neste årene på sine egne ting. Dette er jo en runddans. Blir ikke helt klok på politikkNorge, nei. Vet heller ikke helt hva alternativet er til de rød/grønne per idag heller. Høyre vil samarbeide med alle, men V/Krf vil ikke leke med Frp, og uten Frp blir ikke den blå siden størst. Haha, nei, stemmer på HumorPartiet til Johan Golden jeg :P

Skrevet

Det finnes noen drittsekker som ikke burde hatt lappen. Dette gjelder også innenfor den gruppen som kjører lastebil/trailer også så klart. De aller fleste som kjører lastebil, (må innrømme at jeg ikke ser så altfor mange trailere, altså lastebiler med hengere) har en ganske stram deadline. Dette er så klart hvorfor de speeder opp på strekninger de kan. Uheldigvis så er det få som vet hvordan man skal oppføre seg i trafikken sammen med store kjøretøy. I en rundkjøring med flere filer f.eks. så har lastebiler rett til å legge seg midt mellom begge filene, og dermed oppta begge to. Hvis det kommer en liten Polo i blindsonen til lastebilen da, så er det ikke sjaføren i lastebilen sin skyld når føreren av Poloen blir vettskremt.

Jeg er veldig for å bruke tog mye mer enn det som blir gjort idag, men et tog kommer ikke helt inn på byggeplassen med varene. Og de hjelper heller ikke til med å krane inn vinduer osv. Derfor så må jo noen da hente varene på togstasjonen/stoppet. Dette blir jo da mye styr.

Jeg må innrømme at jeg irriterer meg mer over traktorer som velger å kjøre hovedveier når gamle-/sideveier er et alternativ. Traktorer kan man tross alt kjøre når man fyller 16, mens lastebilsertifikatet krever at man er fylt 20 år og at man har 2 år med klasse B først.

Haha, men ellers så er det ikke så mye som irriterer meg :P

Skrevet

For å korrigere deg litt:

Man kan kjøre lastebil fra man er 18 år om man går på transportfag og videre som lærling. Ellers er 21 år alderen for å få tatt førerkort på lastebil..

Som tidligere lastebilsjåfør vil jeg si at jeg også irriterer meg over lastebiler! De hensynsløse idiotene vel og merke! Mange er prakteksemplarer av sjåfører, og alle i persombil skulle hatt noen timer i lastebil for å observere trafikken. Er neimen ikke bare lastebilsjåfører som er idioter til å kjøre! :)

Skrevet

Det er ikke alle som har jernbane i Norge.

Skrevet

Snart_mamma?,

Ja, sant.

Rote, rydde opp igjen, rote, rydde opp igjen.

Høres ut som runddansen på et barns rom,spør du meg. :) *L*

Eller mamma når jeg var liten og vi var på besøk hos søskenbarna mine og hun erklerte at nå skulle vi gå hjem; "Åh, akkurat nå som vi hadde det så gøy!!" :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...