natalina Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 jeg har fått brystbetennelse............. Dere som har hatt det, kan dere gi meg noen tips... Har vart hos legen og fått Weifapenin 650 mg.
lengter daler ned i skjul... Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 stakkar, jeg hadde det. Holdt brystene varme hele tiden. gjerne med ullinnlegg eller noe sånt. Ta flere varme dusjer hver dag hvor du masserer innifra og ut liksom, over de harde kulene, de skal bort. Tøm brystene ofte, amme så mye du kan, eller pumpe. Lykke til!
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Huff, stakkars deg... Jeg hadde en såkalt påbegynnende brystbetennelse, og da måtte jeg tømme meg annenhver time med pumpe og at hun sugde tomt et bryst om gangen. Det jeg hadde gjort feil var at jeg hadde gitt henne litt av hvert bryst, fordi jeg trodde jeg måtte fortsette med det etter jeg var på sykehuset. Da skulle man jo stimulere begge til melkeproduksjon. Det var jo ikke nødvendig lenger! Så fant ut at det beste var at hun tømte et bryst om gangen til hvert måltid. Så pumpet jeg meg på det andre. Etterhvert stabiliserte det seg, og jeg fikk hadde ikke den sinnsyke produksjonen jeg hadde i starten..Hadde så mye at jeg lakk hele tiden! Masserte også brystene mens jeg ammet og dusjet. Dro der jeg hadde kuler nedover mot brystvorten, slik at man masserer ut den melken som har hopet seg opp der. Lykke til og god bedring!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå