Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Min gutt på 3år kjeder seg sånn hjemme. Han går i barnehagen hver dag - så det er på ettermiddagene og i helgene at han kjeder seg slik. Vi prøver alltid å finne på aktiviteter med ham - han har også en bror å leke med, men alt er liksom så kjedelig. Han vil ut og ha egne venner. Når vi er ute maser han hele tiden på at vi ikke må gå hjem. Men noen ganger så har vi huslige ting å gjøre også. Selv om vi er flinke til å besøke og reise på turer - så synst jeg så synd på gutten når vi er hjemme. Skulle ønske alle naboene sendte barna sine hjem til meg - vi trenger besøk! Er ikke så gøy å være den som alltid må besøke. Hva gjør dere andre med 3-åringene i helgene?
UnePune äntligen hemma! Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Vi har lekeplass rett på utsida hagen her, og der får han lov til å være "aleine" sammen med en nabo på 4 om vi er i hagen(tør ikke slippe han helt fritt enda!). Ellers leker de veldig fint i hagen her og. Ellers er det jo morro å gå tur å mate svaner og ender, eller besøke lakeplasser og barnehager vi ikke vanligvis er i. Nå som sommern kommer kan han kose seg lenge i badebassenget på verandaen(har i lunka vann). Tegnesaker er også populært. Han synes også det er gøy å bygge med smålego, men det har vi ikke så ofte framme pga smæsøsken som også vil leke med det.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Ja, det er dette med å "slippe dem løs". Må liksom være i nærheten ja. Heldige dere som både har lekeplass og en venn i nærheten. Tror jeg må gå på "vennejakt" for sønnen min. Hadde vært kjekt for ham å ha en kompis hjemme utenom alle barnehagevennene. Takker og bukker for svar:)
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Ja, har en gutt på 3,5 år. Han er ikke sånn som du beskriver, men jeg syns faktisk de har godt av å kjede seg i blant. Bra for kreativiteten. Ellers elsker han å være ute...
La Perla Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Min gutt på 3, 5 har to storesøstre som ofte leker med ham. Og så liker han å leke selv inne med sine egne leker, og vi har trampoline som de hoppe rmye på (men han liker ikke s¨gdt å hoppe der alene). I tillegg har han blitt bestevenn med en ett år eldre jente som bor like ved og som går i barnehagen hans - de vil helst være sammen (hos oss) hver dag, pluss at en nesten ett år yngre gutt har begynt å komme litt på besøk med moren som jeg er venninne med. Vi har også såvidt begynt å invitere hjem barn fra barnehagen - han har hatt den "egentlige" bestevennen på besøk én gang (i går) og en stor gutt en annen gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå