Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Går på Levonova og gått på den i snart 8 mnd...ble satt inn da guttungen var 6 uker.... Har hatt småblødninger ganske lenge, men i det siste har det ikke vært noe. Hodet begynner å kverne, og jeg begynner å tenke på om jeg kan være gravid? Vet sjansen for det er liten da...men har jo som sagt hatt så mye småblødning hele tiden. Og så er det jo alltid en pitteliten mulighet for at noe kan ha skjedd med spiralen...at den sitter feil eller har falt ut... Derfor jeg lurer på om det er noen her som har opplevd å bli gravide med hormonspiral??? Bør jeg ta en test? Eller bekymrer jeg meg helt unødig?
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Jeg tror du bekymrer deg helt unødvendig. Det er veldig vanlig med småblødninger opp til 6 mnd etter innsettelse. Så vil blødningene for de fleste gi seg, 20% blir helt blødningsfrie under mens. Det skal mye til for å bli gravid med hs, den er omtrent 99,5% sikker - like sikker som vanlige p-piller eller sterilisering!! Kjenner du trådene hvis du stikker en finger dypt inn i skjeden mens du dusjer?? I så fall er nok alt i orden, og du kan begynne å nyte en tilværelse som mer eller mindre blødningsfri. Personlig tror jeg ikke jeg hadde kastet bort pengene på en test, men valget er jo ditt. Hvis du vil ha 100% ro rundt nattsøvnen...
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 hormonsprial sies å være like sikker som sterilisering. Ganske vanlig med uregelmessige blødninger, eller at de forsvinner helt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå