Gå til innhold

Noen fra Oslo her? Har et spm :)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bor i Akershus, men skal til Oslo i utdrikkingslag i morgen. Jeg jobber ganske nære der utdrikkingslaget skal være, og vet at det kanskje ikke er det tryggeste området i Oslo (Torggt, Brugt, Vaterland og der omkring).

Saken er at jeg tenker å ta siste tog hjem, i 1-tida, og må da gå alene gjennom gatene. Skal drikke litt, men ikke mer enn at både huet og kroppen fungerer som de skal. Men kjenner at jeg ble litt nervøs for slik nattevandring alene, særlig med tanke på alle voldtektene i Oslo den siste tida.

Ville dere som bor i Oslo vært komfortabel med å gå alene i det området midt på natta?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs litt på humøret mitt og hvor tomme gatene var. om du er engstelig så kan du jo ta en taxi til toget?

Skrevet

Om du føler deg utrygg ville jeg nok tatt taxi.

Skrevet

På den tiden er det nok ingen tomme gater.

Skrevet

Jeg gikk der alltid før men har sluttet med det etter å ha sett litt for mye. Se an hvor mye "vanlige" mennesker det er eller tar du en taxi. Man burde ikke ta sjangsen på sånt.

Kos deg i utdrikkingslag:-)

Skrevet

Jeg hadde ikke følt meg spesielt utrygg der. Pleier å være så mye folk ute.

Føler du deg utrygg, ta en taxi til toget da vel!

Skrevet

Jeg bodde i en tverrgate fra torggata i 3 år og elsker den gata. Jeg har gått der tusenvis av ganger på natten. Husk at det er VELDIG mange mennesker ute i torggata, brugata hele døgnet så du går jo ikke akkurat alene. Jeg syns ikke de områdene der er noe spesielt utrygge!

Skrevet

Ingen som kan følge deg da? Jeg har selv gått disse gatene alene - og ble stoppet ca.6 ganger av biler med guttegjenger i. De spurte om jeg trengte billig taxi. Hvilken jente hopper frivillig inn i en slik bil?

Ville tatt en drosje ja - en lovlig en:)

Skrevet

Som flere over her. Mange mennesker i gata på den tiden der....Har gått der mange ganger selv:-)

Skrevet

Det strøket er vel sjelden spesielt folketomt en lørdagsnatt kl 1.

Ja, jeg hadde vært komfortabel med å gå der alene. Ikke spasér på stien langs elva, liksom, men ellers er det kurant.

Skrevet

Jeg bodde på torggata før, rett ved rockefeller/badet og jeg følte meg ikke utrygg, men kun fordi at jeg ble kjent med de i alle kebabsjappene. Men.... å bli sittende i vinduet å titte en kveld så, så du mye shit. Jeg fikk ringe politiet mange ggr pga å se jenter ble overfallne osv. Mye dop, slåssekamper osv. Da bestemt vi oss for å flytte.

Der og i slottsparken er statistikken høyest så man skal nok passe seg.

Skrevet

Uki, takk :)

Som sagt jobber jeg på Grønland, og føler meg aldri utrygg på dag og kveldstid. Men har liten erfaring med å være der natterstider.

Skrevet

Ikke utrygt der synes jeg. Går der rett som det er jeg :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...