Mamman til E.+S. Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hei! Leste om hunden,som du skrev om tidligere i dag.Det som slo meg var at det muligens kan være Parvovirus!Det kalles også hundepest.Denne sykdommen er svært smittsom,men smitter bare mellom hunder.Sykdommen angriper celler i tarmen,som deles,dette gir ofte blodig diare,samt oppkast,og hunden kan etterhvert begynne å blø ut av munn,nese,etc.kraftig feber følger også med.Etterhvert kan oppkastet(hvis han får det)også bli blodig.Kan selvfølgelig også være virkninger av flåttbitt,men jeg ville fått vetten til å sjekke for parvo,da dette er svært alvorlig..Har hatt det en gang,i hundegården,på en av mine,han overlevde heldigvis,takket være rask behandling.. Håper det ordner seg for hunden,lykke til!
Northernlights Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Nei,det er visst ikke det. Han har ikke oppkast eller diarè. Han har fått kraftige medisiner, og han skulle jo avlives i dag om han ikke ble bedre. Mirakuløst,så er han bittelitt bedre i dag. Blodet har begynt å koagulere.Så søsteren min drøyer dyrlegebesøket. Vi håper og ber om at han blir 100% frisk. Hun sa han blødde så fælt neseblod at det så ut som om et fryktelig mord hadde vært begått i leiligheten, så mye blod han klarte å sprute utover. Men takk og pris; han er bedre i dag!!! =oD Han er den flotteste hunden du kan tenke deg,og hennes aller beste venn,så dette var tøfft. Snakket nettopp med søsteren min på telefonen, og jeg er glad det er bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå