Gå til innhold

Min svigermor m/fam...;( Flere som har det sånn? Langt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har ikke mye kontakt med svigermor.. Hun har gjort så mye at jeg ikke kan begynne på lista engang.. men vi forventet at hun skulle være høflig i bryllupet vårt;(

Da gjestene talte for oss, tittet jeg på svigermor innimellom..Hun ristet på hodet hver gang noen sa noe positivt om oss.. hun rullet med øynene i alles påsyn, og pustet hardt og oppgitt. Det var fryktelig vondt. Hun snakket ikke med oss under hele bryllupet, tittet bare stygt. Da vi kom ut fra kirka og ventet på gratulasjoner, prøvde jeg å få øyekontakt med henne for å se ann situasjonen.. jeg ønsket ingen bråk denne dagen og var livredd for at noen i min manns familie skulle ødelegge for oss... Hun snudde hodet tvert til siden, og det var tydelig at hun ikke ønsket å gratulere.. jeg visste ikke hva jeg skulle gjøre.. den endte med at jeg avventet litt.. men da fikk jeg høre det av dattera hennes... foran alle sammen i kirken sa hun høyt: du kan jo i det minste gi svigermora di en klem når hun vil gratulere, at det går ann!

Jeg begynte å gråte.. klarte ikke å holde det inne.. ingen så blikkene hun ga meg.. jeg ga henne en klem, hvorpå hun surt sa: ja, jeg får vel gratulere da!

Utpå kvelden var jeg ganske ødelagt av alle blikkene og den tydelige manipulasjonen fra hennes side.. heldigvis var det andre som la merke til det siden hun dårlig skjulte det etterhvert som alkoholen begynte å virke..

Da alle skulle skåle mot meg på kvelden var hun den eneste som ikke tok opp glasset.. en annen i familien hennes ga henne glasset og tok hånda hennes opp mot meg. I alles påsyn rev hun glasset tilbake slik at rødvinen ble sølt utover hele terrassen.. det er det flaueste jeg noensinne har vært med på... jeg brøt sammen der og da.. men tok meg sammen fort. Ville ikke at hun skulle ødelegge dagen.. Men det var for sent.. Vi dro på bryllupsreise.. jeg hadde mareritt hver natt. Gråt hele tiden, og var ikke meg selv.

I forkant av bryllupet bestemte mannen min seg for at han ikke klarte å ha mora si ved vårt bord, vi hadde ikke snakket med henne på 1 år, for hun prøvde å ødelegge for oss i to hele år før vi brøt kontakten. Pappan til mannen min truet med at han ikke kom hvis hun ikke fikk sitte ved siden av oss. Han ringte hver dag hele uken før bryllupet og kjeftet, bråka og styrte.. Sa at alle ville reise seg og gå i protest om hun ikke fikk sitte med oss. Han tvingte mannen min til å dra til henne for å trygle henne om å komme. Hun hadde allerede takket nei.Og svigerfar sa at han ikke kom hvis svigermor ikke kom og at det var opp til oss å få henne med....svigerfar som ellers er rolig, og som ikke tåler svigermor selv! De har ikke hatt kontakt på 10 år!!!! Det endte med at han og den nåværende samboeren hans tok henne inn i varmen og plasserte henne imellom seg ved bordet. Vi måtte bruke 2 ekstra timer for å lage en ny borplan.

Svigermor drev oss til vannvidd før vi brøt kontakten, 1 år før bryllupet.. hun ringte og sa at hun hadde dødelig kreft, for så å legge på, ikke ta tlf da vi ringte opp igjen og igjen..Dette er bare en bitteliten del av alt hun har gjort mot oss.. dere kan selv tenke dere hvilken barndom mannen min har hatt. På nyttårsaften det samme året hadde vi fest.. hun ringte da til sin andre sønn og sa at hun skulle ta livet sitt.. noe som selvfølgelig bare var en måte å få makt på igjen.. Hun har sagt at jeg bare tok mannen min for pengenes skyld.. han tjente 12 000 da vi ble sammen.. sykt å si noe sånt! Hun drakk hver dag da mannen min var liten. Mannen min tok seg av de andre.. lagde mat osv. Han har alltid vært den som har tatt seg av dem.. tom nå i voksen alder. De siste to årene har familien hans, brødre og søster lagd så mye kvalme for oss at vi ikke klarte å ha mer kontakt.. vi har brutt med hans del av familien bortsett fra med hans ene bror(som nå også lager bråk).

Da vi fikk tulla vår, fikk vi ingen gratulasjoner av svigermor... mannen min hadde håpet på at de skulle vise litt interesse og at forholdet kunne reddes.. men den gang ei.. svigermor har ikke sett tulla engang, og svigerfar er ikke bedre.. vi har sendt mld på mld hvor vi spør om han vil se henne, men ingen svar å få.

Jeg har mange ganger grått.. aldri forstått hvorfor.. De ødela bryllupet vårt.. vi angrer sånn på at vi lot dem komme.. skulle ikke ha bedt dem.

Nå er vi lykkelige og koser oss hver dag med tulla vår.. heldigvis er min familie veldig veldig nære oss og de elsker tulla. Nå har vi aldri bråk rundt oss, og det er så deilig. Ingen prøver å ødelegge, ingen konspirerer.. det er sånn en virkelig familie skal være.. stakkars mannen min som var så vant til sin familie.. han fikk sjokk da han forstod at en familie stiller opp for hverandre,, at ikke bare han skal stille opp for oss!'

Likevel... det er fortsatt sårt at jeg giftet meg inn i en familie som ikke vil vite av hverken tulla eller meg. Heldigvis har ikke mannen min tatt skade av oppveksten sin.. han kunne hatt bedre selvtillit.. men han er forferdelig snill, ikke som familien sin i det hele tatt;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, nå fikk jeg helt vondt inni meg:/ Stakkars dere, også på bryllupsdagen! Jeg vet ikke hva jeg hadde gjort selv jeg altså, ho høres jo ganske syk ut.. Ho har det nok vondt med seg selv på en eller annen måte, men den oppførselen går jo bare ikke ann..

Trist at dere ikke har henne i livet deres, som den svigermora og bestemora ho burde være, men da det er sånn som det er så er det kanskje greit..

Håper ho en vakker dag innser hva ho har gått glipp av og mistet, og at ho innser hva vondt ho har gjort..

Stå på videre:)))

Skrevet

Tusen takk for ordene dine;) Er vondt.. men vi har innsett at vi har det mye bedre uten, når det først er sånn.. likevel skulle vi selvfølgelig ønske at hun kunne være som du sier: den bestemora ho burde være.

Skrevet

Trist historie. Jeg syns det høres ut som om hun er psykisk syk...

Skrevet

Det er det vi tror også... mye av det hun gjør kan nok ikke unnskyldes som en sykdom, men det må være noe galt..

Skrevet

Dette var en trist historie!!!

Jeg har ikke så mange råd, men vil bare si at jeg skjønner godt at du er lei deg. Håper det ordner seg for dere... Om ikke så kutt dem ut. Men det har dere jo allerede gjort.

Skrevet

Huff.. fikk skikkelig vondt inni meg..

Trodde vi hadde det ille ang mannen min sin side av familien vi.. (løgn, intriger osv..har ikke kontakt med de vi heller)..

Men min situasjon er bare pytten i forhold til din..

Høres ut som om svigermoren din har personlighetsforstyrrelse...

(etter det du har beskrevet her så høres det slik ut)

Skrevet

Huff at det går ann! Stakkars mannen din!

Jeg tror nok det beste for deres skyld, er å holde dere unna familien hans. Trist, men sikkert nødvendig for å skape harmoni, ro og lykker for deres familie.

Sender deg en klem

Skrevet

Ja, er nettopp det. Hvis vi veler å ha kontakt med dem, så ødelegger de vårt liv, vår ro og harmoni. Det vil vi ikke godta;)

Skrevet

Skravlebøtta: håper dere har det bedre uten den delen av familien dere også;) Det er ikke verdt å ha slike mennesker i livet!

Skrevet

Uff, så trist.

Vi har dessverre også en person i slekta vår som har akkurat de samme tendensene. Drikker gjerne for mye, og når alkoholen setter inn er hele verden imot henne. Alle hennes søsken har giftet seg med psykopater som har snudd dem imot henne, alle er griske, gjerrige og ofrer aldri noe for henne. Hun er den eneste av sine søsken som ikke er gift eller har barn og opplever dette som veldig sårt. Dessverre tar hun det ut i form av sinne.

Jeg har heldigvis blitt spart for det aller verste, men fikk noen meldinger i en veldig sårbar periode og kjenner at det gjorde forferdelig vondt.

Tenkte da også mye på de i slekta som har vært mye plaget av henne og hvor mye vondt hun påfører folk.

Når hun blir edru og får tenkt seg litt om er det hele enten glemt, eller så sender hun en mld og sier at "jeg sendte feil, den skulle til xxx." selv om meldingen tydelig var ment til den hun sendte til :-(

Vet de som er nærmere henne enn meg har forsøkt å finne hjelp til henne, men det er vanskelig da slikt på være frivillig fra hennes side.

De har også kontaktet jobben hennes, men der fungerer hun alldeles fint, så de kunne ikke hjelpe. Vet noen av de som er verst plaget har skaffet hemmelig telefonnummer, men det skal ikke være nødvendig å skjule seg for sin egen familie/slekt.

Ønsker dere lykke til fremover, og håper dere får være i fred for slik trakkassering.

Skrevet

Stakkars jente sender deg verdens største klem. Ingen burde bli behandlet slik. For noen folk grøss. Enda godt dere har familien din. Blod er ikke alltid tykkere enn vann noen ganger må man bare blande ut blodet litt la det renne i vasken. Stor kos

Skrevet

Tusen takk;) Det er veldig sårende.. det er ødeleggende og slemt. Den personen du beskriver høres meget lik ut som svigermora mi.. de samme tendensene ja. Håper dere slipper unna i fremtiden! De vet å sparke folk som allerede ligger nede!!..

Skrevet

Tusen takk;) Det du sier er sant.. blod er ikke alltid tykkere enn vann... var godt sagt!

Skrevet

Er ikke verdt nei..

Av og til må man bare ta å gå til det steget og bryte all kontakt.. for i enkelte situasjoner er det det beate.

Skrevet

Ja, hvertfall slik vi føler det. Vi har aldri hatt det så bra som etter at intrigene, løgnene og bråken forsvant! Det er deilig å tenke på at vi gjorde det rette for vår lille famile;)

Skrevet

Kos deg med din familie du! hvorfor ha ødeleggende mennesker rundt seg, sier jeg bare. Skap deres egen familie, og kos dere med din:)

Skrevet

Uff leste hva du skrev og fikk skikkelig vondt av deg.Hvordan kunne hun ødelegge bryllupet?det er en gang i livet at man gifter seg.Hørtes ut som om dama er spenna gal og at hun er en person det er lurest å holde avstand fra.Mange har svigermorprob så det er litt godt å vite at det er mange i samme båt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...