Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det så veldig farlig å ta for mange?? jeg har tatt en 6+4 og en 9+1....skal ha i uke 12 da jeg er over 38,, og så en når alle andre tar.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legen min sa at det ikke var farlig for nurket med strålingen, han sammenlignet det med å fly og at det får mer stråling ved en flytur enn ved ultralyd. Tror du skulle være trygg. Og grunnen til at du får mange ultralyder er vel for at du skal være tryggere, om det da hadde vært en større risk for deg å få mange ul så hadde de forhåpentligvis ikke anbefat dem?

Nyt dem heller du ;)

Skrevet

håper virkelig ikke det er farlig med ultralyd, for jeg må ha mange av dem. har aldri hørt om noen som har fått skalder av for mye ultralyd.

men grunnen til at man begrenser ultralyd undersøkelsene til 1 fast, er mye pga kostnadene til staten.

har man behov for fler utralyder så er det bare å ta dem.

lykketil videre!!!

Skrevet

Moren min lå i trondheim på sykehuset der de to siste månedene pga komplikasjoner i svangerskapet. Hun tok UL med meg en gang i uken de to siste mnd.. Og før de to siste mnd når hun var hjemme var hun ganske jevnlig på UL for å se til at alt var som det skulle være. Dette var fra ganske tidlig av i svangerskapet.

Jeg er frisk som en fisk som alle andre, ingen allergier eller fysiske/psykiske funksjonshemninger, gode karakterer og aktiv i idrett. :-)

Vet mange som har hatt kompliserte svangerskap med mye UL, har født fine friske barn.

Skrevet

Det er vel som "prins06+2til" sier, at det koster så mye for staten.

Men er det ikke i noen andre land at det er lagt inn en ultralyd også i uke 12 ?

Skrevet

Jeg regnet over hvor mange ul jeg hadde sist svangerskap og det var 17:) Ble sånn pga komplikasjoner. Han er en aktiv 3 åring idag, frisk som en fisk:)

Skrevet

Takk for beroligende svar:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...