Gå til innhold

4 mnd og småspist

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 4 mnd spiser veldig lite ved hvert måltid. Jeg ammer henne og selve ammingen går veldig bra, men hun suger kun fra et bryst om gangen, og da suger hun i 5-7 minutter så er hun mett. Hun er veldig blid og fornøyd, og har tissevåte bleier. Hun får mat annenhver time. Har prøvd å drøye det lenger mellom måltidene, men det hjalp ikke. Hun er ikke interessert i å ta begge brystene i samme måltid.

Prøver jeg å legge henne til andre brystet blir hun rasende, og med en gang jeg tar hennne vekk fra det smiler hun og er smørblid.

Hun har gått opp i vekt helt siden fødselen, men nå har den stagnert litt. Skal inn og veie henne om et par uker for å se om hun legger på seg. Mulig hun bare har justert seg in på sin egen kurve.

Noen som har opplevd det samme? Gode råd?

Nå er det sikkert mange her som har barn som legger masse på seg og alt er rosenrødt og bra når det gjelder mating og vekt. Ikke for å fornærme dere, men det er ikke dere jeg vil høre fra. Jeg vil har råd fra noen som har opplevd det samme som meg. :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jenta mi er også 4 mndr og ikke overbegeistret for pupp.Suger kun ei lita stund på dagtid,men greit om natta.Har prøvd ALT,korte intervaller,lange,nesespray osv,osv.Hun er rett og slett småspist..Har begynt å gi grøt 2 ganger per dag.Er i startfasen ennå,men får ned litt,-)Ellers har jeg tenkt å være flink å pumpe meg,er litt redd for å miste melka om hun fortsetter sånn..

vekker henne 3 ganger om natta for å gi henne pupp.

Hun er også veldig var for lyder så det er kun pupping i vår seng som gjelder.Merker at hvis jeg gir henne pupp når hun sover spiser hun mer.Du kan jo prøve å time puppinga m duppene på dagtid?

Skrevet

Det kan plutselig snu!

Gutten min har vel egentlig lagt greit på seg, men svarer deg likevel...

Han spiser nemlig også fort, og jeg har vært litt bekymret pga dette. Har tenkt at en stor gutt som han må da spise mer! Har jo også tenkt på melkeproduksjonen min...

5 min ca på 1 pupp, og så har han vært ferdig. Og hvis jeg har lagt han til på andre puppen- raasende!

Men nå, plutselig for et par uker siden begynte han å spise lengre, og nå vil han ha av begge puppene også.

Kan jo være at det vil snu hos deg også, jeg gjorde iallefall ingen endring, det var han selv som begynte å spise mer...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...