Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg endret på selvangivelsen min, ettersom de hadde glemt å få med et fradrag jeg skulle ha. Betyr det da at jeg ikke får restskatten før til høst, eller kan jeg allikevel få den nå i juni, og hvor kan jeg sjekke hva jeg får tilbake etter endringen jeg gjorde? Skriver litt innvikla jeg;)
Januarbaby2014 Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Restskatt er ikke noe man får, det er skatt man skal betale. Hvis du mener penger som du skal få igjen, så får du dem nok nå i juni! =)
Krusemynthe Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Dette står på skatteetaten sine sider. "De fleste lønnstakere og pensjonister får skatteoppgjøret i juni. Dette er skattytere med forholdsvis enkle skatteforhold. Skatteoppgjøret er klart onsdag 25. juni. Tilgodebeløp blir utbetalt kort tid etter. Første termin restskatt skal betales innen 20. august. Fristen for å klage på likningen er 10. august. De som får skatteoppgjøret til høsten får beskjed om dette i eget brev. Skatteoppgjør til høsten: Næringsdrivende Selskap Lønnstaker og pensjonist som er gift med næringsdrivende får skatteoppgjøret til høsten samtidig med ektefellen. Lønnstakere og pensjonister som skattekontoret trenger mer tid til. Dette gjelder skattytere som f.eks. kan ha formue/inntekt i flere kommuner - mottatt etterbetalt pensjon - næringsvirksomhet/andel i deltakerlignet selskap - søkt om utsettelse med innlevering av selvangivelsen - opplysninger i merknader/vedlegg til selvangivelsen - differanse mellom opplysninger i selvangivelsen og innberettet beløp fra arbeidsgivere, banker mv. Skatteoppgjøret til høsten er klart onsdag 15. oktober."
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Hehe, mente beløpet jeg hadde til gode ja! Takk for svar begge to!
Trulte76 Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 jeg også hadde restskatt, men forandret på selvangivelsen for var et fradrag de ikke hadde tatt med. I går fikk jeg melding om at skatteoppgjøret var lagt ut på altinn.no. Og jeg fikk heldigvis igjenn Så sjekk altinn.no du Eller gå inn på skatteetaten.no for du kommer til altinn der også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå