junijente fikk julijente Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har de siste dagene plutselig blitt så svimmel, hele verden gynger og går litt rundt. Har akkurat vært på tur med Kiel-ferga, med ganske mye bølger, så skyldte litt på det i begynnelsen, men da burde det vel gått over nå... Var på legevakta i går, de fant ikke noe feil (blodtrykket var helt fint), så legen puttet det i boksen for div. svangerskapsplager, og jeg fikk beskjed om å komme tilbake om jeg ble veldig kvalm e.l. Har noen her hatt det samme? Er det noe som hjelper? Om det ikke blir bedre er jeg redd jeg ikke klarer være på jobb (har fri i dag og i morgen, men vet det blir hektisk der på søndag), men det frister så lite å bli sykemeldt to uker før jeg skal ha ferie og så permisjon. Er 33 uker nå.
Januarbaby2014 Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 LIte jern? Jeg er også mye svimmel, har veldig lav ferritin. En annen ting jeg vil si, er at hvis du skulle bli sykmeldt nå, så er det jo ingen krise. Hvis du blir sykmeldt fram til permisjonen begynner, så slipper du å ta ut ferien nå, da kan du heller forlenge permisjonen din!
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg var også svimmel en periode, hadde i tillegg hodepine og var kvalm.. men blodtrykket var bra så legen lurte på om det kanskje var stress eller at det hadde skjedd mye rundt meg de siste dagene.. det gikk over av seg selv etter noen dager hvor jeg bare tok det med ro:)
M by M Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Jernmangel kan være en grunn. Ellers jobber hjertet ekstra hardt når man er gravid og sammen med varmen som har vært nå og kanskje litt væskemangel er det fort gjort å bli svimmel. Bare pass på å sett deg ned med engang om du blir svimmel. Om du føler at du besvimer, er det bedre å sette seg rett ned på bakken i køen i matbutikken enn å deise i gulvet med hodet (eller magen) først. Det kan jeg bare skrive under på da jeg smertfullt har erfart hvor ille det er å besvime i all offentlighet uten noen kjente med meg. Jeg fikk akupunktur om svimmelheten og ble helt bra etter 2 behandlinger og et par uker med jerntabletter. Husk å drikke godt med vann da! Og ikke la det gå for lenge mellom hver gang du spiser.
Ragdoll Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har samme plagene.. Jobber inne, så tror ikke lufta her inne er så bra.. Har også stresset litt i går og i dag.. Så jeg regner med det er en naturlig forklaring Min mor er sykepleier, og hun sier at så lenge det bare er "diffust" så er det som regel ikke farlig
konemor med gutt+spire:) Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 jeg har også i det siste vert mye svimmel. har hatt lavt blodtrykk så tidligere i svangerskapet har dette vert skylden, men nå har det steget og jeg besvimer enda. et par venninder av meg sa jeg burde sjekke om det kanskje kunne vere svangerskaps diabetes. skal sjekke dette på mandag men tviler. det skal vel gjerne bare vere sånn? at det er en del av svangerskapet og at vi kanskje stresser litt?
Amalie skal bli storesøster Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Jeg var forferdelig svimmel i første svangerskap Da fant legen ut at jeg hadde lavt stoffskifte. Under dette svangerskapet går jeg på levaksin og kjenner lite til svimmelheten.
Ragdoll Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Jeg hadde påvist høyt stoffskifte før graviditeten min. var på ultralyd av skjoldbrukskjertelen for 3 uker siden Men da var alt greit. Håper ikke jeg har blusset det opp igjen.. Må være grusomt å ha høyt stoffskifte når man er gravid.. hmm..
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har vært mye svimmel i løpet av graviditeten, og begynnte på jern tab. for litt over ei uke siden og det har bedra seg betraktelig. Så det kan være derfor du er veldig svimmel..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå