FuriLaks Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg skrev et innlegg i går om at jeg trodde jeg hadde blitt dårlig av å spise en børek fra et pisslunka varmeskap, rett etterpå spøy jeg som en gris... Har sovet dårlig i natt og er fortsatt KVALM, uggen og slapp. JEG burde ha visst bedre, bakterier storkoser seg i den varmen, men jeg tenkte "shit au, det går sikkert bra". Yeah right! Det er jo litt skremmende at folk som selger mat rundt omkring har så dårlig forståelse av riktig tilbereding og oppevaring av mat! Så nå håper jeg ihvertfall at de skjerper seg.
Sessa ruger igjen... Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Så hvilken deli skal vi holde oss unna nå? Kjøper bare börek på deli deluca, så regner liksom med at du kjøpte der også! Stå på Laksen!
FuriLaks Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 Hei du! Nei,det var en innvandrerforretning ved Vestkanttorget, deli har bedre rutiner tror jeg:) Hvordan går det med deg?
Sessa ruger igjen... Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Etter forholdene står det bra til... Men begynner å bli litt lei! Skal driste meg ut på shopping med L nå, har alliert meg med mamma. Er fader ikke greit å være høygravid med superaktiv snuppelure som løper fra meg med en gang hun får sjansen. Har noen ting jeg må få ordnet så tar med mor og lar hun løpe etter L i stedet!
FuriLaks Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2008 Greit å ha med bistand da ja! Lykke til med shoppinga:) Børek er en tyrkisk "bolle" med f.eks spinat og fetaost inni....Til deg som lurte på det.
pøber´n & je Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Om man blir matforgiftet blir man dårligere enn det. Så det kan like godt være psykisk det der
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Den lille matbutikken på hjørnet der?
OsloMor Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Æsj! Vet du hvem som leverer de der, og var det med kjøtt? God bedring fra
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har handlet der nesten hver dag i mange år og aldri blitt dårlig. Jeg har derimot blitt matforgiftet selv et annet sted og ble da lagt inn på akuttmottaket - jeg husker ikke noe av dette selv, kun fjerne bruddstykker. Men var da veldig syk og det en god stund.
MikroMidas Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 Vet du hva? Hvis du er kvalm, så er det ikke sikkert at det er matforgiftning. For det første så går det omgangssyke nå (igjen). Jeg selv, og flere jeg kjenner, har ligget et par dager med oppkast, kvalme og også diare. Jeg bor på Romerike og jobber i Oslo. Det er begge steder. Når man blir matforgiftet så får man først og fremst sterke magesmerter, og ikke kvalme. Jeg har nemlig vært matforgiftet også, så jeg har kjent forskjellen. Men det kan selvsagt være individuelt, da. Noen reagerer annerledes. Eneste måten å finne det ut på er å ta prøver fra maten i forretningen. Håper du får noen svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå