tjolihei Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hei! Er det flere her om er miltløs? Just wondering...pga noe legen sa her om dagen..
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Er ikke "miltløs" selv... men den er under regelmessig kontroll... hvorfor lurer du? (Har to søsken som har fjernet milten)
tjolihei Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 Jooo..sist jeg var på kontroll på Ullevål, sa legen at folk uten milt har en blodsykdom som heter sfærocytose, som gjør at man i stressa situasjoner som f.eks fødsel, kan få lav blodprosent.....ikke hørt om det før, så jeg ble nysgjerrig....skal tilbake idag, tenkte å høre litt mer..
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Vil det si at du er født uten milt? Vi har en sykdom som har medført at mine søsken har måttet fjerne den, men det er en annen type blodsykdom... i forhold til vår sykdom medfører den større blødningsfare enn for mange, så ved første fødsel (endte med haste KS) mistet jeg litt over en liter blod, da går jo også blodprosenten noe ned....
tjolihei Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2008 Hmm....interessant å lese.. jeg er ikke født uten, fjerna den for 15 år siden faktisk. Flere i familien som ikke har milt. Blir interessant å spørre legen mer om det idag.
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Ja, du får oppdatere meg :-) Sykdommen vi har er en type Trombocytopeni... Lykke til :-)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Vært hos legen og fått noe mer svar?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå