Gjest Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hvorfor har han fått gule tenner selv om vi pusser hver kveld? Det var spesielt på jekslene bak, kanskje vi ikke når helt bak dit? Jeg spurte tannpleieren flere ganger om det kom av for dårlig tannstell og hun ga meg ikke noe svar på det. Jeg fikk slipemiddel med hjem da... JEG VIL IKKE AT SØNNEN MIN SKAL HA STYGGE TENNER!!!
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Puss morgen og kveld, prøv å gjør det hyggelig og bruk god tid. Ikke la ham få noe annet enn vann og drikke etter tannpuss om kvelden.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Han får ikke noe annet vann generelt. Han vil ikke ha annet. Vi pusser nesten aldri på morgenen ... kanskje vi må starte med det. Det eneste hun sa om de gule tennene var at pencillinkurer setter farge på tenner. ÅHH, føler meg dårlig nå altså
Bøggly Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Tenner som skal beholdes resten av livet er generelt gulere enn melketenner. Jeg ville nok tenkt meg om to ganger før jeg gikk på med slipemiddel. Ikke noe sjakktrekk å slipe vekk emaljen - synes det var rart at tannpleier sendte med det hjem! Men tenner bør pusses 2 ganger pr dag ja!
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Penicillin kan gjøre tennene misfarget. Sønnen min gikk på 3 kurer i vinter og har fått litt misfarge på tennene. Når melketennene er borte, så vil han jo ikke få Penicillin i flytende form (regner jeg med). Synes det er rart du fikk med slipemiddel hjem, det skader jo tennene.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Joda, jeg fikk en kopp med pulver som jeg skulle dyppe en våt tannbørste nedi og pusse. Hørtes ikke ut som det var noe farlig..
Mrs. Bouquet Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Jeg hadde samme problemet med jenta mi, hun hadde et gult belegg på framsiden av fortenne oppe. Trodde det var missfarging, men det var faktisk et belegg som kunne skrapes bort. Vi har vært veldig nøye med tannhygienen, men jeg fant ut at tannkremen med sånn søt smak ikke var effektiv nok. Den skummer ikke særlig, og jeg byttet til en annen type som skummer mer, og denne tar faktisk plakket mye bedre.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Hvilken er det? =) Kanskje jeg skal prøve å skrape... Sønnen min har ikke på fortennene, men på jekslene bak.. Liksom der det er vanskeligst å komme til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå