Krusemynthe Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Dette kom som en liten bombe. Ja, jeg visste at vi har brukt mye penger på dette vidunderet vi venter på, og at vi ikke har spart på så mye, men at det skulle vise seg å bli slike summer..!!!???!!! Oj,oj, oj...Trodde jeg var en nøktern person, men har visst sett meg og mannen i et annet lys nå... Se hva vi har brukt penger på: Seng: 2300 Stellebord: 1600 Vogn m/stellebag: 4500 Leandervugge(komplett m/stativ og himmel): 2600 Tummytub m/ "skammel": 1000 Sprinkelbeskytter og sengetøy: 1000 Madrass: 800 Dyner og sengetøy til seng/vogn/vugge: 2000 Bilsete: 1500 Voksipose: 2000 Helsetepper og diverse kluter: 500 Klær..ha'kke peiling...men sikkert et par lapper der også. Det vil si at vi hittil har brukt minimum 20000,- kroner!! For noen få år siden var 20000 det jeg hadde å leve for på et år etter at husleier og alt det faste var betalt (mens jeg var student) Derfor sitter jeg nå med en flau bismak over mitt eget forbruk. Er det mulig!!!??? Jo, det er deilig med god råd, men fy så fort man glemmer det man lærte som "fattig"!!
anette&tutta mari :) Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 vi har brukt 16.000kr vi ca.. så penga flyr.. men så fikk vi 10.000kr av foreldrene våre, så har ikke brukt så mye av våre egne penger! men, ja, barn koster!
AnonymeAnine Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg er glad vi har de fleste dyre tingene etter storebror, bortsett fra seng:-) Foreldrene våre betalte for hver sin dyre ting, altså seng og vogn til førstemann og de deler på å betale seng (Stokke sleepi, som koster endel) til den neste babyen.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Ja, pengene går fort. Har ikke noe ordentlig budsjett over det, men regner med at alt i alt til slutt så ligger det vel på en 12.000-15.000, og vi har kjøpt brukt vogn og fått senga.. Kjøpt mye småting, klær og tepper og alt mulig sånt
Vannmelonen Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Skitt! Vi har brukt 9000 og da har vi fått 5000 i gave. Trodde vi skulle bruke mye mye mer..
monica får juliprinsesse Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 ja huff pængan flyr...tørr ikke tenke på korr mye vi har brukt til lillepia enda...å enda e vi ikke færdie..
Nordlyspar♥ Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 sniker fra 0-1... Seng: 0 Stellebord: 0 Vogn m/stellebag: 0 Leandervugge(komplett m/stativ og himmel): 0 badebalje, stativ: 300 Sprinkelbeskytter og sengetøy: 0 Madrass: 0 Dyner og sengetøy til seng/vogn/vugge: 0 Bilsete: 0 Voksipose: 0 Helsetepper og diverse kluter: 400 er det vi har brukt på lilltøtta, men nå har vi fått låne alt dette brukt.. vi er heldige sånnsett.. men det er sikkert deilig å invistere i nye ting til babyen sin.. trøst deg med at da har du til nestemann oxo, og du slipper å levere tilbake lånte ting... lykke til videre :0)
Emilia og lille Oliver:-) Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Ja det er sykt å mye ting koster. Vi har fått vogn av mine foreldre og 6000av svigers vi har brukt på utstyr. Men tipper vi har klart å svi av iallefall 15000 selv og:-/ Men jeg koser meg virkelig med å handle til den lille og denne babyen er så etterlengtet at jeg har gledet meg i flere år til å handle babyting:-) Men har nesten alt i hus nå, mangler kun babycall, brystpumpe og noen småting:-)
grysom Knut-Elias og lillebror Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 ja vi har vel brukt nærmere 30 000kr men så har vi innvistert i ting som skal vare mange barn.... men fytti så dyrt d er...
En snupp - og en knert i magen Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Det har jeg ikke turt å regne på en gang, noe har det nok blitt. Ny vogn med stelleveske (ca.6500,- totalt), ny madrass (800,-) og nytt stellebord (ca. 900,-), pluss litt klær, håndklær og stellesaker. Resten har vi heldigvis arvet eller kjøpt brukt
♥Koseklumpen-3 barnsmor♥ Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 Hvis det er din første så skjønner jeg godt du har brukt såpass. Synes egentlig det er ganske normalt forbruk, men mye penger ja. Når vi fikk vår første for to år siden fikk vi mye. Men denne gangen må vi kjøpe alt selv, og vi manglet litt fra før så det har blitt noen tusenlapper denne gangen også. Er ikke så lett å bruke alt fra førstemann når man finner ut hva som er praktisk og hva som vi manglet første gangen. Dessuten kommer det nytt på markedet hele tiden, så det lett å bli revet med å kjøpe alt fordi man har lyst og kanskje ikke absolutt trenger det.
Krusemynthe Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #12 Skrevet 13. juni 2008 Ha-ha! Ja, jeg skulle ønske jeg kunne forsvare meg med at det var den første!! Men faktum er at et er mitt tredje, og siste. Mannen min og jeg har tilsammen 5 barn (om 2 uker) - så nå stenges porten! Men vi begge var veldig ferdig med barn da vi traff hverandre - så alt jeg har hatt tidligere er gitt bort/ solgt. Men saken er at det har vært så utrolig koselig å vente på denne tulla - vårt kjærlighetsbarn - og at økonomien ikke har vært en begrensende faktor. Jammen er det lett å bli materialist!!! Jeg som egentli mener at det er ikke mye man trenger...og at alt som virker er ok. Har hatt brukt vogn og seng til begge de første - og ikke sett på det som noe nederlag - snarere tvert i mot. Får håpe broder'n snart setter i gang produksjonen, så kan de få arve alt de vil ha ;-)
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 13. juni 2008 #13 Skrevet 13. juni 2008 Huff ja, har svidd av maaange tusen idag jeg. Ventet på feriepenger, og nå er de allerede borte. Hehe. Men nå mangler vi stort sett bare seng og stellekommode som vi kjøper billig på Ikea, og småting som bleier o.l. Synes det er litt tidlig å handle badeting/bleier når jeg har 12 uker til termin Men hjelpe meg så gøy det er å shoppe babyting:)
Amazed..♫ 01.02.2012 ♫ Skrevet 13. juni 2008 #14 Skrevet 13. juni 2008 Er dyrt med små ja, men førstemann koster som regel mest, for når de neste i rekken kommer så har man mye som kan arves videre. Har så langt kun kjøpt babycall (den gamle var ødelagt), vippestol og bilstol til babyen, samt et par klesplagg. Ellers har vi tepper, vogn, seng, klær osv fra førstemann, som vi kan bruke om igjen. Herlig å slippe å stresse så mye med handlingen denne gangen
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #15 Skrevet 13. juni 2008 Oi, såpass ja. Vi har vært utrolig heldige skjønner jeg :-) Vi harr fått utrolig mye!! Og er kjempetakknemlig for det! Mangler stellebord og ellers litt småting.Ellers har vi kanskje brukt 3-4000 kr tror jeg... :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå