3smånå Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hei. Mannnen min har veldig lyst til å kalle vesle jenta vår for Embla, jeg synes også at det er fint, men klarer ikke helt å bestemme meg. Har ikke lyst til at hun skal ha et for spesielt navn som få har hørt om. Svigermor trodde for eksempel at det var et "tulle-navn", da vi sa det til henne. Hva synes dere om navnet?
Vimsetrollet Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har hvert fall hørt Embla før - som i Ask og Embla. Tror ikke det er så skjeldent. Synes det er fint jeg.
LivetErEnLek Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Synes det er ett veldig fint navn og tror ikke det blir noe problem med at det er for spesielt. Er allerede 3 Embla'r i barnehagen min.... Ett navn på vei opp med andre ord.
Paulita Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Jeg syns også dette er et utrolig flott navn. Husker jeg luftet dette navnet til noen på jobben, og da var det en som sa: "men det er det jo et toalettpapir som heter, skal ungen hete det samme som dopapir, da?". Men jeg syns fortsatt det er et kjempefint navn, og kunne godt vurdert det, hvis ikke kjæresten min hadde syntes det var litt rart (han er ikke norsk da). Og hvorfor ikke slå et slag for ordentlig norske navn?
Gutt, jente og ? Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Fint navn, men tror at det er begynt å bli populært. Vet om to stykker som heter det nå.
C,Augustgutt08&en liten til Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Embla er veldig, veldig fint
Mamma til en engel<3 Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Hehe jeg har hatt 2hester som het Embla så jeg kunne absolutt ikke valgt det, ser bare for meg hester jeg da;p men er sikkert et vakkert navn for de som ikke har den erfaringen da:p Liker dere det synes jeg dere skal gå for det!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå