Gå til innhold

er legen min for snill?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da var jeg 50% sykemeldt igjen.

Jeg har slitt veldig med tretthet i dette svangeskapet. Både fordi jeg var utkjørt før jeg ble gravid og fordi graviditeten har gjort sitt. Jeg var sykemeldt da jeg ble gravid, og ble friskmeldt for 2 mnd siden.

Jeg har ikke hatt energi til å kjøre så mange kjøretimer som stillingen min tilsier, og nå kommer trettheten tilbake. Jeg er jo livredd for å sovne i kjøretimene. Stakkars elever:)

Kommentar fra legen min: "Du bestemmer hvor mye du vil jobbe, jeg undertegner!" Så hva synes dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er helt vanlig at legene spør pasienten om hvor mye de ønsker å sykemelde seg;) Du vet jo best hva du selv orker :D

Skrevet

Det vil jeg kalle en dumsnill lege. Han kan lett utnyttes, og blir det oppdaget, kan han faktisk miste lisensen til å skrive ut sykemeldinger.

Skrevet

Legen er kun for snill om du utnytter det:-) Altså ikke om du benytter deg av det, for det synes jeg du skal gjøre, men om du utnytter det!

Skrevet

Kjenner meg igjen i innlegget ditt. Samme opplevelse. Men jeg har hatt samme lege så lenge jeg kan huske, så jeg har tolket det slik at han kjenner min "sykdomshistorie" og vet at de gangene jeg har vært hos han så har det vært en god grunn. Tror derfor at legene baserer uttalelsene sine på bakgrunn av historikk ved hver enkelt pasient.

Hvis du er ny pasient hos denne legen, vil jeg synes at han kanskje er litt dumsnill.

Jeg har også jobbet 50% i dette svangerskapet pga trøtthet og vond rygg. Hatt mye dårlig samvittighet, men legen min har forklart at det er lov å ta vare på seg selv i et svangerskap. Jeg "lider" av snill-pike-syndromet og vil helst ikke være til bry for arb.giver, men denne gangen har jeg lyttet til kroppens signaler og det er jeg både glad og stolt av : )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...