Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Uff.. Jeg er 157 og veier 68,5 kg. Er 6+4 på vei, og min største frykt er at jeg skal legge på meg 20 kg i svangerskapet. Tenk, lille meg, veie over 80, nesten 90 kg!! Er det noen flere små her inne som kanskje veier litt for mye, og som ikke har lagt på seg så fryktelig masse i svangerskapet? Jeg er SÅÅÅ bekymret... Har lyst til trene og slanke meg, men har fått beskjed av jordmora mi om at jeg ikke må være så fysisk aktiv enda, redd for at jeg skal miste igjen.. Hvordan i allverden skal dette gå...:??
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 For det første: jeg la på meg 22 kg under svangerskapet, men hadde gått ned hver eneste gram til jeg kom hjem fra sykehuset. Det var nesten bare vann + stor baby. For det andre: Kan du ikke bekymre deg for vekta senere, så du er sikker på at evt. slankekur ikke går ut over babyen? Spis sunt, og vær normalt aktiv, så går det nok bra.
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Vel, du må bar spise veldig sunt da, og begynne å trene når du har kommet over den farlige perioden. Men det er vel lite man kan unngå. Jeg både spiste veldig sunt, trente masse og alle slike ting - jeg gikk opp 23 kilo under svangerskapet. Men, det gikk av veldig fort igjen, og det gjør det jo som oftest uansett - spesielt hvis du trener raskt etter fødsel igjen;)
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Er 165, og veide 54 kg. Nå er jeg snart ferdig og veier 80. Gjorde det samme sist, og gikk ned rubbel og blit igjen etter svangerskapet. Jeg har spist alt jeg har hatt lyst på, og kosa meg. Har skikkelig bekkenløsning så jeg får ikke gjort noe fysisk i det hele tatt. Er ikke veldig fornøyd med kiloene, men jeg vet jo at de går av igjen. Det er jo litt av det å være gravid. Hvis du ikke tør legge på deg, så kan du ikke bli gravid.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Det er en viss forskjell i hva en går opp og hva en faktisk legger på seg. Jeg gikk opp 15 kg og når jeg kom hjem fra sykehuset var jeg 4 kg mindre enn før jeg gikk gravid. Så 19 kg. jeg gikk opp var faktisk alt annet enn fett.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Det går nok bra. Jeg la på meg 20 kg, trodde jeg skulle slite med de i årevis. Gikke vekk i løpet av en måned. I dag, 6 mnd etter fødsel, er jeg 4-5 kg lettere enn før jeg ble gravid. Og jeg ammer ikke engang. Går så fint så! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå