Gå til innhold

jeg som trodde jeg var kvitt kvalmen......... ja ikke sant,.................

Anbefalte innlegg

Skrevet

har hatt 2 superdager nå. har til og med vært en tur i byen og tatt en sårt tiltrengt klipp. trodde faktisk kvalmen hadde blitt borte over natta.

men jau du da jeg våknet i dag. kvalm som fyyyyyy.

men det var jo fint med 2 dagers ferie fra kvalmen da. hehe

men det btyr vel at det slipper snart da. er jo 15+0 i dag, så det begynner jo bli på tide da.

hvordan er det med dere andre da? når har den sluppet taket hos dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sorry. talte feil. mente 14+0 i dag hehe.

snakker om ønsketenkning.

Skrevet

Sånn hadde jeg det i helga også, jublet fordi jeg ikke kastet opp en eneste gang! Søndag kveld kom det snikende igjen gitt, og siden hard et vært et helvete.

Skal til legen i dag og snakke litt om hva jeg kan gjøre, og om eventuell sykemelding...jobber et sted med ekstremt mye lukt, så sliter LITT kan man si. Duftlys etc...yuuuck.

Jeg er 14+5 i dag.

Skrevet

jeg har vært sykemeldt hele veien. i dag ringte jeg å fikk utsatt ferien min. kjenner ikke jeg orker ta ferie, når man ikke orker å gjøre noe.

regner med vi reiser til mine foreldre når mannen min tar ferie. men det er bare en liten kjøretur dit. også får sønnen min være sammen med noen andre enn en kvalm mamma en stund.

Skrevet

Å gud, det hørtes deilig ut å være sykemeldt :P

Våren har vært knallhard, med eksamener og jobbing på deltidsjobben, i tillegg til hus og heim og en aktiv 2 1/2-åring. Vet ikke hva jeg skulle gjort uten samboeren min, det er sikkert og visst!

Nei, jeg får ordne meg med en sykemelding, selv om jeg vet at sjefen kommer til å bli SUR.

Skrevet

Jeg har også vært kvalm, men om kvelden...

For noen dager siden var jeg plutselig mye bedre, men de to siste dagene har vært tilbake til samme gamle...er ca 16 uker.

Skrevet

Jeg har det HELT likt. De få dagene jeg føler meg fin, tør jeg ikke lenger tenke at det er over - for plutselig kommer hele middagen opp neste dag. Slitsomt! Vekta ligger og vipper under normalvekta mi og jeg håper at en vakker sommerdag får jeg skikkelig lyst på mat. Bestemora til samboeren min kalte det slankemåneden, men jeg syns det har vart et par. Er 14+5.

Skrevet

17+2 i dag og trudde æ va kvitt kvalmen. Den forsvant gradvis mellom uke 13 og 14, og har vært borte tel no. Men ble akutt kanonkvalm igjen no i formiddag :-/ Håpe det bare va et lite engangstilfelle :)

Skrevet

Hehe..det trodde jeg også :(

Ble plutselig helt fin når jeg runda 12 uker, men en uke senere ble jeg like dårlig igjen.

Eller, tidligere gikk jeg rundt konstant kvalm, men kastet ikke noe særlig opp. Nå går jeg ikke rundt og er kvalm, men brekker meg for den minste lille lukt og henger over skåla titt som det er.

Går nok ikke over med det første likevel..

Skrevet

jeg er 22+0 nå, og jeg spyr fortsatt mange dager i uken:S men spyr kun en gang pr.dag da heldigvis:)

Skrevet

Jeg trodde den var borte rundt uke 12... men der tok grundig feil - fikk etpartre dager fri også fikk jeg tilbakeslag til slik jeg var mellom uke 6 og 9 (spydde 7-8 ganger om dagen...konstant kvalm). Men da jeg var 14+2 så var jeg plutselig i fin form, det gav seg rett og slett over natta! Og nå er jeg 17 uker på vei, og har bare hatt etpar ganger hvor jeg har vært litt kvalm på bilturer og det kan like gjerne være bilsyke ;)

Skrevet

jeg tar postafen (reisesyke tab.) og det redder hverdagen min.. er 14 uker nå, og har tatt dette siden uke 12. har prøvd å slutte men da er d rett på do skåla igjen og d orker jeg ik....

Skrevet

Jeg er 18 + 0 og har slitt en hel uke nå etter å ha vært fin en stund igjen. Har ikke lagt på meg noe særlig dette svangerskapet da jeg har kastet opp nesten hver dag!! Blir sliiiiiten altså.... I tilegg krangler bekkenet. Jaja, men det er jo verdt alt slitet da:)

Skrevet

jeg er inne en tur fra 3 trimester...er i uke 30 og spyr enda...brukte afipran i 2 trimester og di hjalp ei stund.,spydde ikke når jeg gikk på di,kanskje verdt et forsøk for dre i 2 trimester som er kvalme enda....ellers har jeg vært sykemld siden uke 8,husk å ta det med ro og få nok hvile,ellers forverrer kvalmen seg....

Skrevet

Jeg har også vært sykmeldt fra uke 7 el noe rundt der, Man tror jo liksom ikke at det skal vare hele svangerskapet ut... Var ikke sånn første gangen... Men når jeg ser at du spyr enda i 30 uke, lis@mor til snat 2, huff ja da synes jeg synd på deg !!!

Vet man skal ta det med ro, og for det meste klarer jeg det, men noen ganger er det bare en del man må være med på!!! Hadde ei slik uke forrige uke, og det har jeg så til de garder fått igjen for.... Helt utrolig at kroppen reagerer sånn som den gjør, men den forteller oss jo egentlig bare at den ikke orker stress og mas.

Ikke så lett heller med en liten en i huset fra før...

Skrevet

prøvde afipran, men det eneste som skjedde var at jeg fikk diare så det sang.

prøvde postafen i forrige svangerskap. heller ikke det hjalp. sverger til kiropraktor denne gangen. har 2-3 gode(alt er relativt da hehe) dager etter å ha vært der.

sove sove og atter sove er nok det som hjelper mest.

jeg er vel heldig siden sønnen min er ni år. han er jo ute det meste av dagen, trenger jo ikke pass på samme måten som før.

men jeg skal ikke klage, er jo tross alt blitt bedre enn jeg var da.

men pusse tennene er vanskelig det. brekker meg hver gang. så for å få en skikkelig tannpuss må jeg ta litt i slengen, og gå ut av badet og ta pauser for å roe ned magen før jeg fortsetter.

regner med det blir dyrere enn vanlig hos tannlegen når jeg drar etter ungen er kommet ut. og i tillegg er det jo denne småspisingen hele tiden når man først får ned mat.

Skrevet

Åh! Flere som har det som meg! Jeg var såå lykkelig i uke 11-12, fordi jeg hadde "fått tilbake meg selv" og kvalmen var på vei vekk... så jeg gikk rundt til alle og skrøyt av at nå var formen min myyye bedre, ja!

Meeen... nå, 13 uker på vei, er jeg ekstremt dårlig igjen.. mulig det har noe med stress å gjøre, etter en slitsom eksamenstid med kvalme og oppkast, har jeg startet i sommerjobb... og jeg trenger mange dager på å hente meg inn etter ei arbeidsøkt... blæ..

Og kan heller ikke hoste, for da brekker jeg meg, så sliter om jeg får noe i vrangstrupen :/ litt komisk dette, håper det gir seg snart! ;)

Godt å vite at en ikke er alene, i hvertfall! Lykke til alle dere kvalme "kolleger", vi får nok verdens nydeligste premie alle sammen ;)

Skrevet

men en ting er jo bra.

for alle oss som føder før julaften, er kvalmen garantert borte til vi skal spise julemiddag hehe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...