Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Nå har vi endelig fått plass i den barnehagen vi vil ha, men så kommer dilemmaet.. Hun har gått til dagmamma siden hun var ti mnd og stor trives der. Hun er nå 13 mnd. Hva er da best, fortsette ett år til eller begynne i barnehage... ? Jeg klarer ikke å bestemme meg... HJELP, synspunkter taes i mot med stor takk.
Gjest Lesehesten stolt mamma til 2 Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Hvor bor du, er du sikker på at du får henne inn i samme barnehage neste år? Tør du ta sjansen?
Nikki_29 med 2 prinsesser Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 Vi bor på byåsen i Trondheim. Er selvsagt ingen garanti for at vi får henne inn i den barnehagen neste år.. Blant annet derfor jeg er veldig usikker. Dagmammaen kan selvsagt bli syk. Så det ender opp med spørsmålet, tørr vi ta sjansen... Jeg har veldig lyst, men disse momentene gjør meg veldig veldig usikker.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 Jeg hadde gått for barnehageplass uansett da.. Særlig siden du fikk plass i den barnehagen du ville. Og det er mye sikrere enn dagmamma, med tanke på om hun blir syk. e.l.
Samsyn, Camilla og Therese Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Jeg sitter med de samme følelsene som deg men kommer til å la henne begynne i bhg i august. Hun STORKOSER seg hos dagmamma, og vi har virkelig vært kjempeheldige med henne. Samtidig så ser jeg jo at det pedagogiske er kanskje litt bedre i en bhg. Og som andre også sier: dersom dagmamma blir syk så må man evt. ta av sine egne sykt barn dager... Vi bor i Oslo så her er man jo heldige som i det hele tatt får plass til 1 åringen sin :-) Så jeg lar ikke sjansen gå fra meg. Tror også det er vanskeligere å få inn en 2 åring enn en 1 åring, uten at jeg egentlig vet så mye om det da ;-)
oslojente80 Mina f 07.09.06 Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Ville tatt bhg uten tvil.. Datteren min har også gått hos dagmamma siden hun var 10mnd og begynner i bhg til høsten.
*bolla pinnsvin* Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 Vi hadde samme dilemma og valgte dagmamma. Angrer overhodet ikke på valget. Småtten stortrives
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Vår datter var hos en fantastisk dagmamma fra hun var 12 til hun var nesten 18 mnd. Da fikk hun plutselig barnehage plass (dette var i februar). Fra jul ca, begynte vi å tenke på at det virket som hun hadde hatt godt av litt "nye utfordringer", og håpet på bhg plass. Har ikke angret et sekund! Men vi er veldig glad for at hun fikk en litt rolig tid hos dagmamma (hun hadde kun vår og sin egen datter på samme alder), før hun begynte i bhg. Men jeg tror at de har mer og mer glede av bhg jo større de blir. Så jeg ville anbefalle deg å takke ja til bhg. Her i Oslo er det også vanskligere for en 2åring enn en 1åring å få plass.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå