Gå til innhold

Tar "alle" modningsakupunktur?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet nemlig ikke helt om jeg har tenkt å gjøre det. Men kanskje det er en kjempestor tabbe å la være?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Nei, jeg tar ikke modningsakupunktur. Har ikke gjort det med de to første heller, å begge er født før termin. Kan godt være at det har noe for seg, men jeg føler litt at det er en slags "mote-greie"

Skrives en del om det her inne, så kan nok høres ut som om "alle" tar det. Men tror at det kanskje ikke er så mange som det høres ut til.

Skrevet

Jeg gjorde det ikke med de to første, men ville prøve nå.

Årsaken er at fremdriften på de to andre fødslene har vært treg i åpningsfasen. Med nr 2 lå jeg med knallsterke rier i 5-6 timer, men de åpnet ikke noen ting.

Modningsakupunkturen setter ikke igang fødselen. Det er tydelig i mitt tilfelle; jeg er 11 dager på overtid!!

Modningsakupunktur modner livmorhalsen slik at fødselens åpningsfase skal gå raskere. Om det virker gjenstår å se for min del, men jeg håper det.

Skrevet

Hei.

Jeg tar ikke det, har i grunn ikke tenkt over det før nå. Og det er ingen som har anbefalt meg dette.

Men regner med lillemann kommer ut uansett;)

Skrevet

Babyen kommer når den kommer, begynner å bli litt lei av å si det. Selv om det er 2 uker igjen til UL termin...hehe

Jeg startet med modningsakupunktur sist uke ellet anbefaling av jordmor. Min mor gikk 14 dager + over UL termin med alle sine 4 barn og alle endte opp i kuvøse. Av den grunn tar jeg modning, samt håpet om å få en noe lettere fødsel. For meg har det ingenting med mote å gjøre. Men det skal sies at modningsakupunktur ikke har lik effekt på alle.

Skrevet

Jeg har gjort det, fordi jeg gjennom svangerskapet (og før jeg ble gravid) jevnlig har gått til akupunktur for smertelindring. Etter at flere anbefalte at det kan hjelpe på styrken på rier og utdrivning fant jeg ut at det er verdt forsøket (selv om jeg ikke har noe å sammenligne med).

Skrevet

Hei. Ville bare si at jeg ikke mente noe galt med å si at jeg tror det er en litt mote-ting. Selvfølgelig må alle få prøve hva de vil, for å få en lettere fødsel. Håper virkelig at modningsakupunkturen hjelper for deg.

Skrevet

Jeg vil forsøke å gjøre alt jeg kan for å få en lettere fødsel denne gangen enn forrige gang. Gikk to uker over termin og måtte settes i gang. Etter mange timer med smerter og kraftanstrengelser måtte snuppa tas med akutt keisersnitt. Så, med en sånn opplevelse i kroppen bruker jeg de mulighetene jeg har til å kunne kanskje gjøre det litt lettere. Tror ikke på noe mirakel, men jeg vil i alle fall forsøke. Dessuten er min faste jordmor akupunktør, så det gjør det litt lettere for meg også.

Skrevet

Jeg tok akupunktur første gang for 6-7 år siden. Så når jeg gikk gravid med nummer en for 4,5 år siden var det naturlig å prøve det for modning. Og da fikk jeg også tilbud om akupunktur på føden. Jordmora mi tilbyr modningsakupunktur, og flere og flere gjør det. Så siden de bruker mye penger på å lære opp jordmødrene i det, så må det vere en del posetivt med det.

Skrevet

jeg har igrunn ikke tenkt så mye på forberedelser til selve fødselen før det siste. Har hørt lite om dette, men kunne faktisk tenke meg å prøve.

har nettopp gått til innkjøp av bringebærblad-kapsler. Skal begynne å ta de 3 uker før termin, skulle vist hjelpe på modning, og være bra for livmoren etter fødsel. Aner ikke jeg, men skader ikke prøve hvertfall ;)

Men lurer på om noen vet hva det koster ca. når man bør starte med det osv? akupunkturen altså

Skrevet

Det varierer veldig. Ho jeg har gått til tar 300 kr per behandling. Noen begynner behandlingen i uke 36, men jordmora og akupunktøren min venter til uke 37 i tilfelle det skulle bli satt i gang.

Skrevet

Takk for tipset du sendte meg på privaten! Kanskje jeg ringer akupunktøren?! Takk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...