Gå til innhold

Bilsyk ved bakovervendt bilstol:s.....................????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Andre som har små som bil bilsyke når de sitter bakovervendt?

Huff, lillemann her spyr!!Har prøvd litt frem og tilbake, men kjøpte ny bilstol i går og den ble satt bakover..rett før vi var kommet oss hjem måtte jeg hoppe ut neesten i fart(glemte å ta på håndbrekka-kunne vert katastrofe :D ) Mini spydde så jeg trodde han skulle kveles..han syta endel hele turen, men jeg tenkte ikke at det kunne være det-ijen:/ ikke første gang med andre ord!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja han gjorde dessverre det...så jeg prøvde litt frem og tilbake(er nok av de fåå som har hatt fremovervendt mer enn bakover)..og uheldigvis ble det uhell hver gang vi kjørte litt lengre enn til butikken:s

Skrevet

sånn var det her også. helt forferdelig. han hyla og skreik og kasta opp bare vi kjørte ut av innkjøringen. vi prøvde å snu stolen og siden da har han stor kost seg i bilen. ikke spydd i bilen på snart 5 mnd... han er 10,5 mnd nå.

Skrevet

Ta gjerne en titt her: http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/08/bilsyke-barn.html

Tips:

Her er en liten liste med gode råd og tips som kan hjelp mot bilsyke:

* Sea Band - et akupressure armbånd som fåes kjøpt på apoteket, disse skal visstnok virke veldig bra. Skal finnes både til små og store.

* Kiropraktor - har barnet hatt kolikk er det mulig at kiropraktoren kan hjelpe med å få bukt med bilsyken. Det kan også være verdt et verdt forsøk selv om barnet ikke har hatt kolikk.

* Sjekk om støtdemperne på bilen begynner å bli slitte. Ungene skal visst nok kjenne vibreringen fra støtdemperne før voksne, noe som kan gjøre barna kvalme.

* Lynavleder på bilen, fås kjøpt på for eksempel bensinstasjoner til rundt hundrelappen.

* Speil som barnet kan se i fremover i slik at hun ser mamma/pappa.

* Reisesyketabletter - det finnes flere merker. Forhør deg på apoteket for å finne den typen som passer deres bruk.

* Ikke røyke rett før man setter seg inn i bilen med barna.

* Ikke røyke i bilen

* DVD-spiller.

* Ikke ha på for mye og for varme klær.

* Ta luftepauser under kjøreturen

* Ikke spise rett før man skal ut å kjøre

* Ikke spise godteri i bilen

* Synge sammen

* En teipbit bak høyre øre

* Lufte litt i bilen innimellom

* Vann på flaske slik at barnet har mulighet til å drikke litt innimellom.

* Litt Cola skal visstnok hjelpe.

Om ingen av rådene hjelper og man alikevel må snu barnet fremover så kan man prøve og snu bakovervendt igjen om en liten stund.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...