♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hvor mange minutter er det til babyen kommer ut? venter han se.... Men hva skal man si! er ikke så mye å si bort sett fra at den kommer i januar, men for en 5 åring så er det lenge til!
Sunnybeach4gull :) Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 va d ikke litt tili å fortelle han d da?? æ mene at man utsette unga for en unødvendi sorg visst du sku være så uheldi å miste.... Å som du sir, d e jo en livstid for han å vente :-/ bare tænk på kor længe ei uka e for en unge, ska tru me mnd :-P
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Er en hel evighet å vente ja.. men du kan jo forklare at først skal vi ha en lang fin sommerferie, og så kommer høsten med regn og snø(?) og så kommer jula.. Og når jula kommer da er magen kjempestor og da er det like før babyen kommer... og så kan du si at babyen er så liten enda så den må være inni magen og vokse seg stor og sterk før den kommer og det tar laaaaang tid... Ikke lett dette.. De forstår jo mye når de er fem men likevel så lite.. Har en som blir fem omtrent når babyen kommer og venter med å fortelle det en stund enda.. Den minste på 2 skjønner ikke noe av dette enda... Lykke til med forklaring...
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2008 Har forklart det slik du sier. Men jeg har vært så dårlig de siste 4 ukene at han skjønner jo ikke hvorfor mamma brått ikke orker å hoppe på trampoline osv. og da forklarte jeg det på en pen måte slik du så her. Bare litt anderledes. Er klart at barn ikke har det begrepet på tid osv men de lærer. og de forstår så utrolig mye mer enn hva vi tror. Selv om man er 2 eller 8 så skjønner de så utrolig mye mer... (bare for å ta noen eks) Men om man sier det når man er 3 mnd på vei eller når man er 5 mnd på vei så ville jo et barn begynt å lure. Hvorfor blir magen større osv, er jo like greit å forklare og fortelle med en gang også, slik at man kan snakke om det, forbrede et barn på det. De er jo med på det som skjer de også! Og de skjønner litt mer hvorfor mamma brått ikke orker ellerk an gjøre like mye som før!
gutt,gutt,jente(1MA) Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 enig i at de må få vite.. andre rundt får jo vite og kommer til å komme med kommentarer og da er det bedre at mamma og pappa forteller... Vi kommer til å fortelle dem det omtrent om tre uker... Da er jeg 3mnd og skal på ferie sammen med flere... både kjente og ukjente, bryllup på andre siden av jorda.. Kommer til å fortelle folk det da... forrige gang var vår eldste nesten to da vi begynte å snakke om det.. fikk inntrykk av at han ikke forstod hva vi snakka om .. men da magen begynte å bli stor og han kunne kjenne spark så forstod han nok litt.. Det er hvertfall uansett viktig å forklare at babyen som kommer ikke er klar for å sparke fotball med en gang.. vet noen som har blitt kjempeskuffa når et nytt søsken har kommet og de har ventet på en kamerat også får de en skrikende rosa "useless" baby... ikke lett dette med søsken... vi får gjøre vårt beste med forklaringer... Apropo trampoline?? er det sånn at vi helst ikke skal hoppe?? Har ikke tørt å gjøre det for var ikke helt sikker...
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 14. juni 2008 Jeg har slev valgt å være forsiktig jeg. for jeg vet ikke helt selv. vil ikke ta noen unødvendige sjangser... Men når det gjelder å få bror eller søster her så er det akurat det samme. Mamma skulle få velge hva det blir. he he. Barn og gullkorn er herlige.
Mamma til snart 4 Skrevet 14. juni 2008 #7 Skrevet 14. juni 2008 Vi sa ikke noe til min bror på 6 da at jeg skulle ha før jeg ble litt lengre på vei, for de må vente så lenge, men det er jo noe annet når du har en sønn og han ser at mammaen er dårlig å slikt, da er det kanskje like så greit. har dere sett på Americas funniest home videos? når foreldre tar opp med de andre barna sine at de skal ha ett barn til som ligger i magen, alle se morsomme klippene, ler meg ihjel. for i en alder fra 5-7 år så kommer de med mange kommentarer, små filosofer:)
♥Kristoffer&Harald♥ Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2008 har fått noen rare sp.mål ja. må le av han men gjør det jo ikke foran han da. han skal jo bli tatt seriøs når han spør. er jo det som er riktig... har tenkt masse på åssen det vil bli når den nye babyen kommer og han jeg har nå. Bf og jeg er ikke sammen. Så jeg har en sønn fra før av. Jeg og min mann snakket litt om det i går og da nevnte jeg at han må ta en dag osv hvor det bare er de to. og ikke bare er den nye babyen hele tiden. Har bestemt oss for at min sønn skal få hjelpe til og være med på ting. Han skal få føle seg inkludert. er jo en ting å si det og tenke det noe helt annet å gjøre det.... Men men. Ja har sett på AFV og de er morsome....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå