mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 dette ble oppdaget sist, og jeg ble satt i gang med en gang... men man kan vel ikke merke dette selv? begynner å tenke mer på dette nå pga magesmerter... vet ikke hva de kommer av, men kan jo være psykiske grunner også eller.....? noen kloke hoder der ute nå....?
gullegget Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Ring å be om en ekstra kontroll. Vet du hvorfor du hadde lite fostervann sist da? Tror eneste måten å merke det på er at det blir mindre liv, at fosteret ikke har det helt bra. Eller ul.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. juni 2008 ho har blitt litt roligere, men ho har delvis festet seg også... pratet med jordmor i går kveld, og ble enige om at jeg i alle fall måtte ta kontakt med legen i dag med magesmertene som så ut til å ikke ha noe med fødsel å gjøre.. skal dit kvart på tolv, og kommer ikke til å gi meg før de kan si hva som er galt i alle fall... men når jeg ringte i stad virket det som om de ikke brydde seg,,, skjønte ikke hvorfor jeg ringte... lå å vred meg av smerte i går... er ikke normalt det... sist var jeg over tiden... maset meg til en skjekk siden jeg følte at ikke alt var helt bra... 9dager over da... ble satt modningstablett med en gang... men baby var stresset og ble nesten KS, men han kom i rakettfart før det kom til det... vet ikke hvorfor, men hadde mye plager med vondt i magen da og... og at magen var veldig hard uten kynnere..
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2008 eller kan det være en infeksjon eller lignende? brydde seg ikke mye sist, så føler jeg må vite alt selv
jente Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Da må du være mer bestemt i telefonen, si at du vil ha en sjekk,, Det er bedre med en for mye,,, Du skal jo føle deg trygg.. Synd at dem som tok telefonen måtte svare slik, men ring igjen kanskje det er en annen jordmor der som er hyggeligere. Jeg hadde selv en fredag var da 27 uker + 2 dager på vei, veldig vondt nederst på venstre side - etter 3 timer ringte jeg,, Da måtte jeg komme med en gang,,, Så ikke gi deg hvis du mener at du burde ha en ekstra sjekk,,, Ønsker deg lykke til!!
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. juni 2008 kan kanskje nevne at jeg i helgen hadde masse utflod blandet med blod... fikk bedskjed om at det sikkert var tegningsblødning... har hatt små spor av dette etterpå også... morkaka? tenker på alt nå... må jo vite ting selv for å bli tatt alvorlig her...
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2008 skal til vanlig lege kl 11.45... er 10 mil til føden, så må nok mase meg til å komme dit...
jente Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Hei,., Stå på og jeg ønsker deg lykke til,,,, Si at du krever å få en kontroll på sykehuset,,,
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. juni 2008 Takk.. sambo skal være med også... syns det er vondt å se meg slik... skulle kreve det han og... har en gutt på 4,5 fra før, men har ikke energi til noe med han... slik skal det jo ikke være...
Venter på bitteliten Skrevet 13. juni 2008 #10 Skrevet 13. juni 2008 Et lite tips: Ikke virk usikker i telefonen, da er det lettere for personalet å tro at du ”bare” er nervøs. Vær heller vennlig men bestemt på at dette er unormale smerter og at du trenger en sjekk. Og siden du er andregangs bør du også bruke erfaringen fra den gang for alt det er verdt nå. Min erfaring er at de hører mer på en andregangs enn en førstegangs, men det forutsetter likevel at man er klar og tydelig på hva problemet er og hva man vil at de skal gjøre med det. Da sitter de alle fall ikke i andre enden og lurer på ”hvorfor ringer hun, egentlig?”. Min fødselshistorie ligner forresten litt på din. Jeg hadde også lite forstervann sist og ble satt i gang på grunn av det. Fødselen tok lang tid og babyen ble stresset, det endte nesten i ks men de klarte å få henne ut ved hjelp av vacuumsug. Hadde ingen indikasjoner på at det var lite fostervann der, annet enn at ungen var mye roligere enn tidligere. Kommer til å være obs på det denne gangen.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #11 Skrevet 13. juni 2008 forklarte at jeg til tider lå å vred meg i smerte... men at det ikke var rier, men at det lå oppunder ribbeina på høyre side for det meste... med vondt ellers og... og at blodtrykket hadde økt sist... og ødemer... tenker litt på SF og... var mistanke på slutten sist, men da ble jeg satt i gang uansett... prøvde å si alt dette men virket som hun mente alt var normalt... men dette var kontordamen da... fikk jo time, så håper legen er bedre
jente Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Hei,, Flott at mannen din skal bli med, det er ikke enkelt når du ikke blir "tatt" på alvor,,, Det er en vondt følelse og det er ikke slik det skal være. Stå på og forlang hva du har krav på.. Jeg ønsker deg lykke til og håper at du får en ekstra kontroll,,
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. juni 2008 har lite krefter igjen... orker ikke krangle eller diskutere... veldig takknemlig for at sambo fikk bli med|og at han ville det selv..
Venter på bitteliten Skrevet 13. juni 2008 #14 Skrevet 13. juni 2008 Forstår godt at det er tøft å diskutere når du er sliten og har smerter, så det høres lurt ut at samboeren din er med og støtter deg! Det er jo hans barn så sånn sett bør hans mening også tas i betraktning. Lykke til!
gullegget Skrevet 13. juni 2008 #15 Skrevet 13. juni 2008 Men er det et sted i nærheten som du kan ta ul da? Så du får sjekket fostervanns mengden. Jeg skjønner deg så godt, jeg er ikke flink til å få ordentlig fram hvordan ting er. Lykke til hos legen etterpå
1976 kreps Skrevet 13. juni 2008 #16 Skrevet 13. juni 2008 Hei,jeg var i samme situasjon forrige svangerskap.var 7 dager overtid,hadde sterke smerter og følte at noe var galt.Jeg var lettere hysterisk. Gråt meg i søvn.Hadde time hos jm.dagen etter og fortalte om min frustrasjon,så hun ringte føden og jeg kom inn til kontroll,ble satt igang.Fikk vite at jeg hadde veldig lite fostervann som også var skittent (etter fødselen)Har vært på ul sjekk denne gangen for en uke siden for å sjekke at det ikke skjer igjenn.Termin 29/6 Hvis legen din er vanskelig,så be jm ringe til sykehuset el.sende et brev,hun kan like gjerne gjøre det som legen. Hvis jeg går på overtid denne gangen SKAL jeg inn å sjekkes.Håper det hjalp deg litt,hilsen en i samme situasjon
Glad-mamma:) Skrevet 13. juni 2008 #17 Skrevet 13. juni 2008 Hvordan kjennes de magesmertene ut da, som kan være et tegn på for lite fostervann?
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #18 Skrevet 13. juni 2008 de mente det hadde ikke noe sammenheng... ble blodprøver, BT og ctg. alt så bra ut, og føler meg bedre i magen nå... kynnerene er tilbake med 10min i mellom... mulig det har en sammenheng... men syns alt er litt rart... har opøplevd det før, men de vil jo ikke høre... om jeg ikke har roet meg over helgen tar jeg kontakt med sykehuset selv... reiser dit og ringer når jeg er der og sier jeg har vondt... eneste bevegelsene er av og til dytting men ellers bare ekstremt mye hikking... men de mente det var kun fordi ho drev å festet seg... urinpløven var fin i dag... blodprøvene og... de mente BT var bra 138/83. har 90/50 til vanlig.. har lest om HELLP og SF og det jeg har lest er at det ikke trenger å være over grensen legen her sier 140/90, men om det er mye høyere enn vanlig er det et tegn det og... ødemer er på 2. men n ytter ikke å si noe her... mente de i alle fall kunne ta en leverprøve, men de var ikke enig... håper virkelig jeg føder snart så slipper jeg å gå rundt å tenke på dette...
frupingu Skrevet 13. juni 2008 #19 Skrevet 13. juni 2008 Ville nå sagt noe annet om det blodtrykket ditt jeg da.. Hvis du har hatt det på omtrent samme nivå 90/50 hele svangerskapet, å nå er det 138/83, ville jeg reagert. Synes dette høres mer ut som SF så jeg ville ringt sykehuset med en gang, å hørt hva di sier. Dem har pasienter med dette hele tiden så dem vet bedre.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #20 Skrevet 13. juni 2008 har økt gradvis fra 90/50 til 120/60... lå lenge på det, men var plutselig høyere nå... følte meg bedre i kveld, men tar det med ro for sikkerhets slyld... magesmertene på høyre side oppunder ribbeina bak og forran pluss midten i bringa ble bortforklart med at baby lå på høyre side og sikkert hadde sparket litt der eller presset på en nerve...
frupingu Skrevet 13. juni 2008 #21 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har en baby som er borti ribbeina og gjør dem ømme.. Klemmer jeg på ribbeina gjør det vondt og kjennes ømt ut.
mor til to. 15mnd og 6år Skrevet 14. juni 2008 Forfatter #22 Skrevet 14. juni 2008 hadde jeg bare vært øm og sår så hadde det kunne vært det, men lå mest å vred meg i smerte... klarte nesten ikke komme borti der det var vondt... men er bedre i dag, så håper det ikke kommer igjen... men gjør det det så ringer jeg sykehuset selv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå