Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Jeg tenker seriøst på å flytte til New York, der kjæresten min bor. Han er amerikansk. Vi har ingen barn enda, men ønsker oss om ikke altfor lenge. Noe av det som holder meg mest tilbake, er tanken på at kvinner i USA må gå tilbake på jobb 2-6 uker etter fødselen. Jeg skjønner ikke hvordan det er mulig. Kan noen dele erfaringer med hvordan det føles å gå fra den bittelille babyen når man attpåtil gjerne er utslitt etter fødselen og nattevåk?
Anonym bruker Skrevet 16. juni 2008 #2 Skrevet 16. juni 2008 Jeg har fått baby i USA. Jeg ville ha hatt vanskeligheter med å dra fra den lille når den bare er noen få uker gamle, men det er jo mange som gjør det. Selv valgte jeg å jobbe hjemmefra noen timer hver dag, og gjør det fortsatt nå som baby er fem måneder gammel. Det finnes forresten noen bedrifter som tilbyr lengre permisjon, med eller uten lønn som del av pakken man får når man starter (lønn, ferie, osv.). Dette kan man forhandle seg frem til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå