jente Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 Hei,,, Jeg tar 2 ss sanasol 1 tab kalsium og en pose med 3 forskjellige vitaniner. Dette tar jeg daglig, og jeg har bra med jern og blodtrykk er nesten som normalt.. Jeg drikker ikke vanlig melk, men biolamelk med blåbær.. Dette holder også magen i gang..
Michka Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Tar ikke annet enn Omega-3 kapsler, disse er det vel A-D og E vitaminer i også.. Fikk beskjed om at dette var nok, resten får vi gjennom et variert kosthold.. :-)
gullegget Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Jeg tar jern pga av mangel, tran og multivitaminer uten a-d og e. Jeg drikker heller ikke melk, og nå når jeg går gravid klarer jeg ikke smaken på fisk.. Ikke en gang makrell i tomat og kaviar. Blir kvalm bare av å tenke på det. Kroppen min tar nesten ikke opp vitaminer av maten, så jeg må ha litt ekstra.
jente Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2008 Hei,, Jeg er 3 gangs fødende og jeg vet at å få i seg kalsium er viktig for din kropp,, Ser man på pakningen står det at gravide om ammede skal ta to tabletter daglig.. Jeg tar en tablett og skal gå over til to når jeg ammer,, Det å gå gravid tar på kroppen din, uansett hvor flink du er til å variere kostholdet ditt,, Men, igjen er det best å gjøre det du selv mener er det rette..
jente Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2008 Når du ikke drikker melk, har du prøvd biolamelk, da må du prøve den med blåbær.. Jeg spiser heller ikke fisk,,, Det går i mye annet mat.. Bra at du tar vitaminer, men når du ikke drikker melk burde du ta kalsium tabletter... På pakningen står det at gravide og ammede skal ta to tabletter hverdag.. Jeg tar en nå, og jeg skal gå over til to når jeg skal amme... Ellers må du spise mye gulost.. Så du får i deg kalsium.. Men, dette er bare noen "råd", følg hjertet ditt,, om hva du selv mener er best.. Hvor langt på vei er du?+ Jeg er 29 +2 dager,,, og har termin i august...
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Hver dag tar jeg masse vitaminer, mineraler og sånt. Hver dag tar jeg 2 omega3-multi vitaminer, 1 vitamin b, 1 jerntablett, 2-3 tabletter med tranebærekstrakt (for å forebygge uvi), 1 magnesium og i perioder 1 klestillende tablett. I tillegg drikker jeg minst et stort glass melk pr dag. Men jeg gleder meg til jeg kan kutte ned på dette tablettinntaket altså =)
jente Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. juni 2008 Bra det er flere som meg... jeg og tar en del, og mener dette er bra for barnet mitt og kroppen min... Jeg føler meg i toppform og sover hele natten gjennom. Når har du termin? Jeg har termin i slutten av august, og er nå 29 +2 dager på vei,,
Michka Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 Jeg drikker endel melk, og spiser meieriprodukter som ost, yoghurt o.l.. dette er nok til å få i seg det kalsiumet du trenger, men seff, hvis du ikke drikker melk eller andre meieriprodukter så er det kanskje lurt med et tilskudd..
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har termin om 11 dager =) 24.juni... Så nå er det ikke lenge før det begynner å skje noe her tenker jeg =) Årsaken til at jeg fortsatt tar vitamin b er fordi det, sammen med magnesium, hjelper mot urolige bein og leggkramper =)
jente Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. juni 2008 Hei,, Jeg drikker biolamelk som er anbefalt gravid, og jeg spiser mye gulost,, Men, tenk hvordan det tærer på deg å gå gravid, og du kan ikke gi kroppen din for mye vitaminer,, Det som er overskudd tisser du ut,,, Dette blir mitt 3 barn, og denne gangen tenker jeg litt på meg selv også... Du skal ha energi og atter energi når barnet har kommet ut, og det føler jeg at jeg har i masse vis.,,
*Stjernesmell* Skrevet 13. juni 2008 #11 Skrevet 13. juni 2008 Jeg tar det samme som *mari80-fødeklar*. Legen sa det samme til meg om at så lenge man har et variert kosthold trenger man ikke stort av ekstra vitaminer. Jeg tar Møllers dobbel med a-, d-, og e-vitaminer. Jeg tok multivitaminer før, men det mente legen var unødvendig. Drikker både melk, biola og spiser andre melkeprodukter. Ikke vits i å proppe seg full av tabletter når man får i seg nok vitaminer gjennom den daglige kosten. Det er nå MIN mening, da. :-) Så får dere andre gjøre som dere vil... :-)
*Stjernesmell* Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 Jeg er forresten også i veldig god form! :-)
❀Alle gode ting er 3❀ Skrevet 13. juni 2008 #13 Skrevet 13. juni 2008 Tar tran (som også har A og D vitamin) og folsyre.+ et variert kosthold. Jordmor fikk meg til å kutte ut multivitaminene. Da det kunne være skadelig med for mye vitamin A. Sist svangerskap kutta jeg folsyra etter uke 12, nå fikk jeg beskjed om å bare fortsette ut svangerskapet. Hun refererte til nyere forskning..
Michka Skrevet 13. juni 2008 #14 Skrevet 13. juni 2008 er forresten også i fin fin form og har vert det hele veien, så tviler på at jeg mangler noe..
gullegget Skrevet 13. juni 2008 #15 Skrevet 13. juni 2008 Jeg har ikke drukket melk siden mamma sluttet å amme meg, og av en merkelig grunn har jeg alltid hatt nesten for mye kalsium i kroppen. Jeg er ikke noe spes glad i meieri produkter. Men nå må jeg spise youghurt hver dag pga dobbeldose jern, som ødelegger magen. Jeg venter også nummer 3:) Er 38+1.
jente Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #16 Skrevet 13. juni 2008 Hei,, Ja, man må følge hjerte sitt og ta det man selv føler er rett.. Det gjør jeg,,, Jeg og venter nr 3..
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 13. juni 2008 #17 Skrevet 13. juni 2008 Spektro multivitamin, Eye Q omega 3 og ekstra B-vitamin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå