Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 5 dager over ikm. Har testet daglig positivt i en uke med vanlig CB. Streken har gått fra knapt synlig til tydlig og lyseblå, men den er langt fra knall blå.... Jeg har hengt meg veldig opp i dette nå. Er nok litt preget av MA i mars og en kjemisk i mai (men da hadde jeg mye svakere tester som gikk over til negativt like før ikm). Har vært gravid flere ganger før men har vel egentlig aldri holdt på med en slik hysterisk testing og slappet mye mer av.

Symptomene er også veldig annerledes; har ikke ømme pupper eller synlige blodårer (dette har jeg hatt alle ganger før), er ikke svimmel eller har halsbrann men er veldig kvalm i perioder av dagen (nytt for meg).

Noen som har litt erfaring her ? Testet dere fort mørkeblått etter den første dag var positiv ? Har dere hatt svært ulike graviditetssymptomer fra gang til gang.

Beklager, men dette ble visst langt........................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har bare blitt gravid en gang, så jeg kan desverre ikke sammenligne forskjellige utslag på tester. Men om du er usikker ville jeg dratt til legen og tatt en blodprøve for å måle hcg. Så drar du tilbake om en uke igjen og tar ny blodprøve. Da ser du om stigningen er bra. Lykke til:)

Graviditetssymptomer kan være ulike fra gang til gang ja.

Skrevet

Ja tror jeg skal ta en tur til legen. Sliter litt på å være usikker:)

Skrevet

Skjønner godt du er bekymret. Har hatt MA en gang jeg også, så vet hvor engstelig man kan bli. Er bekymret nå også selv om jeg har en velskapt datter på 8,5 mnd. Testet masse i begynnelsen jeg også. Første cbtest var vel 2 dager etter IKM, og den var svak, men tydelig. Kjøpte ny test noen dager etter qr, og den var også svak, men tydelig. QR testene ble sterkere etterhvert. Tok ny CB et par uker senere, og da var strekene like sterke. Ble litt rotete dette, men har tatt så mange tester, så går nesten helt i surr:) Det har i alle fall gått bra for meg så langt. Sett lite foster nå 2 ganger på ultralyd. I går sprellet den rundt inni der. Har sluttet å teste nå, fordi jeg fant ut at jeg ble mer engstelig av det.

Jeg syns det høres helt normalt ut med testene du har tatt. Jeg fikk ingen symptomer før jeg var rundt 6 uker på vei, så tror ikke du skal bekymre deg for manglende symptomer. Du er i tilfelle ikke så langt på vei. Ingen svangerskap er like, så symptomene kan variere fra gang til gang. Alt er nok i skjønneste orden skal du se. Lykke til:)

Skrevet

Tusen takk for svar ! Da kan det virke som at ikke det er håp selv om denne streken fortsatt er lyseblå :)

Skrevet

Nei, mente ikke at det ikke var håp. Ble litt rotete forklart fra meg. Prøvde å berolige deg, men klarte å skremme i stedet. Det var ikke meningen. Syns du sa testene hadde gått fra svake til lysebå, og da har de jo blitt sterkere. Hvis du er bare fem dager over IKM er det enda tidlig, så da vil de sikkert bli sterkere etterhvert:)

Skrevet

men ville vært forsiktig med å teste mer, fordi man fort kan ende opp med å analysere alle testene. Da er det lett å bli unødig bekymret. Snakker av erfaring:)

Skrevet

Hahahahaha ! Nå må jeg le når jeg leser svaret mitt. Jeg mente å skrive at det kan være håp, men det snek seg inn et "ikke".

Skrevet

Heia Sonata!

Husker deg veldig godt i fra bli gravid!Håper jeg kan ønske deg velkommen snart!

Trodde ikke tester vill vise en strek hvis man ikke var gravid!?

Mine symtomer er også helt forskjellig enn da jeg gikk meg min datter!Da hadder jeg kun super super ømme pupper!!!

Denne gangen er de ikke ømme, men de har vokst, men ikke ømme, stikker jo av og til da! Er også små kvalm, så da må jeg som regel dytte noe i munnen! Syns bare det er gøy å være kvalm!!Føler liksom at det er mer virkelig da! Klør inni hendene!do besøk!

Snakka med mi kusine som heller ikke var øm i puppene med nr to, så en må kanskje ikke henge seg så mye opp i det, selv om jeg gjore det!

Jeg var på ul i dag og fikk se et bankende hjerte, så jeg er så lettet!Jeg hadde en ma her i februar, i uke 10!

Tror og håper du er gravid jeg!!Det er jo fredag den 13!!Lykke dagen!!

Hold oss oppdatert da :)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...