Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hele tiden (uten om de årene jeg gikk på p-piller) hatt litt merkelig syklus og vært plaget med småblødninger.

Nå når vi har begynnt å prøve har jeg blitt litt mer bevisst på det og har merket at jeg har blødd litt (alt fra 1 dag til 3 dager med mild mensen) i perioden rundt EL. TR har kommet flere dager etterpå sånn noen lunde som hun skal.

I 2 dager har jeg hatt EL-smerter og i dag var det friskt blod på papiret når jeg tørket meg.

Er dette vanlig? Eller kan dette være noe som ikke er bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du blør rundt EL skal det visst være tegn på at du er veldig fruktbar :)

Skrevet

Ja det har jeg også hørt, men da trodde jeg det var litt rosa blanda med EL-slimet. Nå er det friskt blod som kommer med meg, hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd jeg hadde TR nå

Skrevet

Hmm sånn hadde jeg det også denne måneden... Lurer litt jeg også i grunn

Skrevet

Jeg blør under EL avogtil, ikke hver måned men ganske ofte. Og som sagt tidligere, så skal man visst være ekstra fruktbar da. Men når sant skal sies.... 11 pp'er, mange EL-dager med blødning, men iingen positiv test for meg enda nei! :P Heh..

Nei, får håpe du bare har EL med blødning og at det ikke er noe galt. Men om du er redd for noe, så er det bare å ta kontakt med lege, det er jo tross alt jobben deres å svare på sånt :-) Good luck!

Skrevet

Ja kommer til å ta kontakt med enten lege eller en annen "heksedoktor" av noen sort dersom det ikke blir klaff nå.

Håper EL er over når jeg blør slik at det ikke betyr at jeg burde ha sex mens jeg blør, for det frister ikke så mye egentlig...

Skrevet

Har nå googlet litt og lest at det ikke er så kjempe uvanlig å blø litt under EL. Det er pga av hormonforandringene som skjer, fra mye østrogen til mye progesteron (er det det det heter?). Noen har det hver EL, noen har det av og til og andre har det aldri.

Det er ingen grunn til bekymring når det kommer rundt EL, men det er heller ingen grunn tilå la være å snakke med lege om det. Så det skal jeg gjøre. Greit å få en sjekk uansett syns jeg.

Blødning midt i syklusen kan også komme pga betennelse eller kreft. Men da blør du litt hist og pist, ikke i forbindelse med EL slik som vi har gjort. Det kan være lurt å skrive ned når du har slike blødninger så får du litt oversikt over når i syklusen du har det og hvor ofte.

Tenkte bare å informere litt om dette siden vi er flere som har det slik

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...