Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har nå vært i en lang tenke prosess med å få et nytt barn. Hadde endelig bestemt oss og begynte å glede oss selv om jeg ikke hadde sluttet på p pillene ei gang.

Jeg har jobbet 8 år i helsevesenet, men kun vikariater. Har søkt på en stilling her og der,men ikke fått noe respons. SÅ SKJER DET. Jeg har blitt innkalt til intervju ( til et nytt vikariat ) hvor mulighetene er store for å få jobben. Dette er en mellomleder stilling med oppstart i september. En stilling jeg har meget lyst til å prøve meg på.Da er jeg jo kanskje gravid? Det som slår meg er bare å kjøre på. Ta alt som det kommer.... Men jeg har jo så enormt samvittighet for alt. Noen som har noen meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Jeg ville kjørt på ja. Det er jo ikke sikkert at du blir gravid med en gang, og uansett kan du jo forhåpentligvis jobbe ihvertfall 1/2 år etter det. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for. Jeg har selv sagt ja til et vikariat som varer et år og begynner i august, men jeg er 5 uker på vei og vet at jeg ikke kommer til å holde tiden ut. Har som deg litt dårlig samvittighet, men fikk beskjed av avdelingslederen min at jeg bare måtte ta jobben. De har stort sett ikke problem med å finne erstattninger, og da er det to som blir fornøyde. Den som tar resten av vikariatet ditt og du som får fødselspenger. Kjør på du! :-)

Lykke til med prøvinga.

Skrevet

Jeg syns du skal gå for den jobben jeg! Du kan jo ikke vite 100% sikkert om du er gravid da, og du kan jo ikke sette livet på hold fordi om du prøver! Gjør det DU har lyst til, mener jeg...ikke ha dårlig samvittighet overfor ny arbeidsgiver - de klarer seg alltids:)

Lykke til! :)

Skrevet

Som de andre sier, det er jo ikke sikkert du blir gravid enda, og det er jo litt kjedelig å ikke ta jobben da!

Selv har jeg måttet ta meg selv i å slutte å planlegge det kommende året fordi jeg KANSKJE blir gravid. Når jeg tenker rasjonelt på det, vet jeg at det er litt farlig. Hva om jeg ikke blir gravid på mange måneder, eller enda verre, om jeg ikke blir gravid i det hele tatt? (Jeg er 35 år og jeg vet at sjansene for å bli gravid minsker med årene...:-() Livet mitt må gå videre og da er det bedre at jeg vet at jeg vet at jeg ikke har forsaket noe pga. en MULIG graviditet. Så ja, rasjonelt sett så prøver jeg å planlegge det kommende året uten å tenke på at jeg skal bli gravid, med noen forbehold (jeg er selvstendig næringsdrivende og har bl.a. måttet planlegge litt mht. syke- og fødselspenger).

Men for all del, jeg synes du skal gjøre det DU synes er best, ikke hva alle andre sier!!!

Lykke til!

Klem

Skrevet

Så fantastisk å få så mange svar!! Tusen takk. Jeg er også enig i å kjøre på. Det kan jo ta litt tid uansett!! Det har jo vært det som har vært riktig for meg hele tiden, selv om dette muligens var en liten kjepp i hjulet. he he

Lykke til alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...