ifarta Skrevet 13. juni 2008 #1 Skrevet 13. juni 2008 jeg tror jeg har faat bekkenløsning, er det noen som kan gi meg noen tips paa hva jeg kan gjoere for og gjoere det bedre. dette er andre babyen min og forrige gang hadde jeg det ikke men i gaar var det saa vondt i kors ryggen og nedover at jeg bare ville graate. er takknemlig for alle raad, tusen takk.
supermom* og ny på vei Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Gå til legen og få henvisning til fysioterapaut som kan vise deg øvelser og hvordan du skal bevege deg for at det ikke skal bli verrre. Så vidt jeg har skjønt kan man ikke trene bekkenløsning helt vekk dessverre. Men hvis man går sakte, sitter riktig, overlater husarbeidet til mannen osv så kan man holde det litt i sjakk.
temine Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Sist svangerskap hadde ikke jeg heller noen problemer med rygg/bekken. Nå har jeg hatt to dager med smerter i rompe og strålinger nedover bena. Da først kjente jeg hvordan de med bekkenløsning har det, og det var ikke godt!! Dette var etter noen veldig travle dager på jobb, så jeg tenkte først å prøve med hvile, da jeg fikk vondere av å gå. La meg godt til på sofaen med en ordentlig varm varmeflaske og slappet av. Tok meg og varme bad og prøvde forsiktig å bøye litt på meg når jeg var god og varm. Etter to dager var vondten flyttet seg oppover i ryggen, og lå da mer i musklene. Sikkert etter feilbelastning/skjevbelastning når jeg hadde bekkensmerterne. Dette gikk over med litt bøy/tøy og massasje, varme og to nye dager. Nå tar jeg det mer med ro, og passer på å hvile når jeg kjenner noen vondter komme snikende. Tenkte og å ta kontakt med en fysioterapeut etter ferieturen nå, for å forebygge. Tror jeg var heldig som fikk det til å gå tilbake, så får jeg bare krysse fingrene for at jeg kan klare å holde det borte. Prøv å ta det litt med ro, og ikke nøl med å få hjelp av en fysioterapeut eller lignende. Forhød deg gjerne om profesjonelle i nærheten av deg som har erfaring med gravide og bekken. Lykke til, skal krysse fingrene for deg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå