Gå til innhold

Dere som har vært eller skal på tidlig UL...


StorkeMammaen

Anbefalte innlegg

Er det legen som har henvist dere dit av en spesiel grunn, eller har dere ytret ønske om det selv, eller er det vanlig der dere bor?

 

Jeg var på svangerskapskontroll i uke 6 og skal ikke på noen flere kontroller før UL i uke 18!!!

Var ikke det fryktelig lenge???

 

Jeg vil også høre hjertet!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

da du var i uke 6, såg du ikke hjertet da? Eg har fått tidlig pga diabetes og prøverør. Da er det vanlig med tidlig oppfølgning.

 

Du kan jo bestille privat UL?

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var igår pga usikker termin. Og skal tilbake til ham i uke 12 som en vanlig svangerskapskontroll med UL. Noen grunn for at jeg skal til ham i uke 12 er det ikke. Jeg betaler 380 kr hver gang. I mitt forrige svangerskap var jeg ikke på noe kontroll mellom 1.kontroll i uke 7 og ordinære UL i uke 18. Det er fryktelig lenge ja. Jeg vet ikke om jeg hadde klart å vente så lenge denne gangen. Hvis jeg ikke hadde vært på tidlig UL eller hadde en ny time med gynekologen, så hadde jeg hvertfall bestilt meg en jordmortime i uke 13 eller noe slikt. .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ter helt vanilg å ha første UL i uke 18. Det er forde de da kan fast sette alder på fosteret forde de fleste foster er akkurat like stor i uke 18. Dermed kan de se når din termin er eksakt i tilegg til å sjekk at alt er ok. Jeg skal på ultralyd tidligere pga hormon kur så min gynekolog må se om det er flere der inne. Er det fler skal han følge opp svangerskapet, er det ikke fler skal fastlegen min følge meg opp. De fleste som har Ul før uke 18 har det forde de vil se at det er noe der og at alt er bra.Det er jo litt dyrt å ta UL på privat klinikk, men det er nok verdt det for de som vil :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, takk for svar, kommer ikke til å bestille privat UL, det blir for dyrt.

Nei 1.svangerskapskontrollen var hos fastlegen, og hun tar ikke UL.

 

Jeg får vel bare vente da.

Evt spørre om det er mulig, hvis jeg skal dit av andre grunne før uke 18.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har vært så symptomfri så lurer nesten på om jeg virkelig kan være gravid..eller om alt er ok inni der så jeg har bestilt privat ultralyd. skal dit rett flr uke 8,.. dvs om ei drøy uke til. Blir spennende :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt to aborter det siste året, så legen min henviste meg til sykehuset for oppfølging derfra, fikk brev om at jeg skal på ul 1 juli. :) veldig spent, samtidig så er jeg optimistisk.. er vel min tur no vel??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opplegget du har fått er helt vanlig. Var gjennom det med førstemann.

Denne gangen skal jeg på tidlig UL i uke 8 pga SA i uke 11 i januar. Gyn (og jeg) ønsker at jeg skal gå gjennom et svangerskap hvor jeg kan føle meg trygg hele veien:-) Skal derfor følges opp av gyn + jordmor istf. fastlegen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg skal på privat ul i uke 11 og på min første svagerskapskontroll i uke 12..

jeg er i syden i uke 18 så syns det blir litt VEL lenge å vente på ul.. blir vel ikke før uke 19-20 hvis ikke jeg er heldig å få det før da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...