Gå til innhold

Lei av alle kommentarene om hvor stor han er....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert helt tullete å henge seg opp i noe sånt, men.. ALLE skal kommentere hvor stor gutten vår på 2,5 mnd er. Oldemora hans sier det minst 10 ganger i timen når hun er på besøk, i likhet med de fleste.

Han var nesten 5 kg ved fødselen da, så stor er han jo:) Han er nå over 7 kg og 60 cm.

Får følgende kommentarer:

- Oj, han var svær!

- Født konfirmant han jo..

- For en stor basse..

- Er han bare 2 mnd????

- Har han fått tenner også da eller?

- Du var vel svæær når du ventet han?

- Han ser ut som han er 6 mnd (nei, faktisk ikke..)

Synes han er verdens herligste jeg da:) Men føler ikke jeg har hatt noen nyfødt baby akkurat, kanskje i en uke:) hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bare ta det positivt å skryte over kvaliteten på melka (viss du ammer). Si at det litgger sikkert i genene til den familien som sier det..

Jeg har ei jente som er 8 mnd og 8,5 kg. Traff på ein gutt som var 9,5 mnd og veide 7200g.. Jeg ble bare stolt når de skryter av den store ungen min, jeg kaller henne en liten bolle når de sier noe. Hun er trill rundt og god.

Skrevet

Jo en stor gutt har du jo faktisk ;o)

Tulla mi er 3 mnd og 10 dager, og har ikke passert 5 kg enda ;o)

Men forstår jo godt at du er lei av kommentarer på det!! Og spesielt når noen gjentar det hele tiden!!

Synes det høres ut som en deilig baby du har :) Runde babyer er det søteste som finnes =))) Ikke bry deg om kommentarene du, men kos deg med gutten din.

Skrevet

Min gutt veide 6370 rett før 8 uker. Han var 3800 ved fødsel så lagt godt på seg. Han har lagt på seg en halv kilo i uka flere uker på rad, de to siste "bare" litt over 300 gram pr uke. Så vi blir kanskje ikke langt unna dere i vekt(er ikke sikker på lengden, men han er ca 60 nå tror vi...) ved 2,5 mnd.

Føler vel heller ikke vi hadde nyfødt baby lenge...Men en sterk krabat som løfter hodet og brystet opp, smiler og er blid og fornøyd.

He, he pleier å si at han må jo henge i for å bli like stor som pappaen sin(han lå høyt over på skjemaene til helsestasjonen når han var baby).

Han er nok nydelig!

Skrevet

Jeg har det også sånn, alt dreier seg om at han er så stor. Han var bare 3.2 ved fødsel men nå er han 3 mnd og langt over 7 kg. Herlige bollekinn.

Men man blir jo dritlei alle kommentarene. Jeg vet at det er bare for å ha noe å snakke om, men likevel. Og ingen mener noe vondt eller negativt...men når alle påpeker det så får man litt nok ja

Skrevet

Jeg har en unge med masse mørkt hår på hodet... Jeg får høre sånn type 10 ganger pr dag nøyaktig samme strofe: Åååh,så mye har da!!

Hehe! Ikke at det gjør noe,det er jo egentlig bare koselig... Men allikevel... Rart at folk kommenterer slikt

Skrevet

Har en plugg på 7,5 kilo og 66 lang.

har hørt shitet siden han kom til verden...Blir litt lei kan du si!!!

har aldri hatt en nyfødt,han kom ut ferdig.

det syns jeg er litt trist da...

Skrevet

Sånt må man tåle å høre uansett hvor stor ungen er. Min første var helt på snittet da han ble født, og heller litt under på vekstkurven etterpå.

Likevel sa alle "Oj, så stor han var da" når de så han. Tror det bare detter ut, i mangel på noe annet å si.

Sistemann var 4, kg og egentlig en liten rugg da han ble født - men nå var det litt motsatt. De er vant til å se 4 åringen - og siden vi har den yngste babyen i familien og venneflokken er han sååååå liten.

Jaja, sier nå jeg.

Skrevet

hehe det der er sånne typiske ting som oldemødre sier! jeg bruker bare å late som at jeg ikke hører når de sier sånne ting...

hehe "født konfirmant" er jo en slager... ;P

Skrevet

Hehe, kjenner meg veeeeeldig godt igjen i det du sier her..Men meg for min del skyver det bare fra meg...Er stolt av gutten min jeg:)

Han va hele 5,5kg og 57cm da han ble født..STOR gutt...Til og med mange av barnepleierne på barsel kom innom for å se på den stooore gutten som var kommet til verden.

Nå er han 3 mnd om en uke,å veier 8kg og er 67 lang... Så fremdeles stor! Fikk også høre denne med konfirmanten... men tror faktisk ingen mener det stygt..Å hvis det er noen som står deg nårmere som kommenterer, så heller si at du blir lei å litt såra???

Lillegutten min hadde litt gulsott da vi kom hjem.

Fikk beskjed at siden han var så stor, å bare økte i vekt, så var det ingen vits å behandle i det heletatt..Hadde vært verre om han var liten og ikke gikk opp i vekt.

Men dette måtte jo samtlige kommentere heele tida..

Spesielt ei venninne...å,så gul du er, å så gul du er, er du sikker på at du ikke skal inn å sjekke han på sykehuset, er du sikker på han ikke kan bli skada, er du sikker på ditt å datt...bla bla bla...Dette var faktisk noe som sårte meg.Her har jeg sittet å forklart henne at jeg blir litt lei når alle andre skal kommentere fargen hele tida, så gjør hun det gang på gang selv...

En dag vi var å handla, så sier hun plutselig ut av det blå: Lurer på å tid han skal bli hvit igjen!

-Hvit spør jeg????

-Ja, guttungen din...Å tid han blir hvit igjen..

Da eksploderte jeg, å sa at nå gir du pokker med den gule greia di..Han blir faktisk ikke mindre gul om du skal kommentere det dag ut å dag inn..Så bare slutt med det der!

Å etter det, så sa ho faktisk ikke no mer...Å gulfargen, den reiste når den va klar for det den;)

Er sikker på du har verdens fineste gutt!!! Mye bedre at de har litt å ta i, enn at de er tynne...Mener nå jeg;)

Skrevet

Jeg har også en veldig stor gutt. Han var stor ved fødselen og etter det vokste han enda fortere! Det tok meg ca. 3 mnd å komme over følelsen av at jeg aldri hadde hatt en ordentlig nyfødt. Han brukte str. 68 da han var 2-3 mnd gammel. Nå er han fremdeles veldig stor (10 måneder) han kunne vært 18 mnd i høyden, og bruker str. 86. Jeg har nå blitt veldig vant til at han er så stor. Jeg får fremdeles kommentarer over hvor stor han er. Heldigvis er jeg nå vant til det og tenker at jeg i hvertfall har noe å snakke om med folk. Jeg synes det er helt fantastisk at han er så stor fordi det betyr mindre sjanse for mobbing ol. når han blir eldre. Han kommer også til å bli en høy mann, noe de fleste kvinner liker. Jeg var også veldig lei kommentarene, men de blir heldgvis litt annerledes etter hvert, ikke så mye sarkasme og spøk som i begynnelsen. Så mitt råd er: bli vant til tanken på en stor baby fordi han nok ikke kommer til å bli "normal" i størrelsen! Så nyt han slik som han er. Si "ja, han er en stor gutt og kommer til å bli en flott mann" (eller noe annet du synes er fint å si om gutten din når du får en kommentar).

Skrevet

Kan ikke si jeg har akkurat det samme problemet. Men mini er over 7 cm over gjenomsnittet på lengden. Så han ser ikke ut som om han er 4 måneder akkurat. Hinn dagen kom det en dame bort til meg i butikken å lurte på hvor gammel han var, før jeg fikk tid til å svar sa hun "han er vell 8-9 måneder". Da var han tre måneder.

Babyer skal være litt gode å runde, det er faktisk bra at de har litt å gå på viss de blir syk. ( snakker av erfaring, jeg var selv en stor baby. veide 12 kilo når jeg var 10 måneder. alt forsvant når jeg var 1 år, fikk dobbeltsidig ørebetennelse)

dessuten sier de at "tykke" eller store babyer blir veldig smarte.

prøv å lukk igjen ørene for negativ komentarer, du har en sunn og velskapt unge. det er jo det viktigste. Men skjønner godt at du er lei.

Skrevet

Jeg er heller lei av at alle sier hvor LITEN jenta mi er...Synes ikke det virker negativt at ungen er stor? Føler det er mere negativt at den er liten.............

Skrevet

kjenner meg igjen her ja:)

gutten min veide 4530 når han ble født da.. og nå er han 8 mnd å veier 8,8 kg.. synes ikke han er så mye større enn de på hans alder jeg da..

Skrevet

har 2 sånne jeg... mini er 3 mnd. 69cm 8780kg. og helt perfekt. storebror på 6 år var 1/2 cm lenger, og veide 20 g mer. ble veldig lett fornærmet m/ førstemann, men nå er jeg bare stolt. de blir sikkert 2 flotte høyreiste manne-menn når de blir voksne. akkurat som bestefar og slekta hans. eldste mann har nettopp fylt 6, og påberoper seg å være verdens sterkeste gutt(135cm. og 30 kg.) trives med str han. syntes det er stas med en så stor lillebror også...

Skrevet

Sønnen til søstera mi er faktisk enda større... 8,5 kg og 67 cm på 3 månederskontrollen...

Skrevet

gutten din er jo en stor gutt da =) men du må ikke bli fornæmet for kommentarene..

alle får en eller annen kommentar slengt i trynet.

vi får motsatte kommentarer

emilie er 10 mnd og akkurat tippet over 7 kg og er 71 cm lang!

"er hun virkelig 10 mnd??"

"oi.. så tynn og liten hun er da.."

osv.. men det er ikke noe å bry seg om..

Skrevet

stor og god han da..:) ikke ta deg nær av det..;) de syns nok han bare er stor og god. eg syns min er stor eg. han er 5.5 kg.. og er 5 uker.. gått opp 2 kg allerede..

Skrevet

Mine to har vært rundt 7,8 kg ved 3 mnd. Og rundt 10 kg ved 6 mnd.. :) Svære unger, og dermed hagler kommentarer som "du må ha fløte i puppene du" og "ja, det var litt av noen bollekinn". Sånt er det bare å overse, en får bare smile og svare "jada" og le høflig :)

Og særlig kommentarer fra oldeforeldre kan bli litt merkelige.. tror ikke de mener noe med det.

Egentlig er det jo bedre at de er i godt hold enn at man skal bekymre seg for at de får i seg nok mat osv osv.

Lykke til med småen din! :)

Skrevet

Tenkt hvis vi voksne sa det samme til hverandre:

"Nei, så stor mannen din ha blitt" "Han spiser godt"

"Skikkelige valker" "Rene Michelinmannen"

Men det er "lov" å komme med sånne kommentarer til et lite barn.

Søsteren min kommer ofte med kommentarer på vekt/størrelse til gutten min, noen ganger synes jeg det er sårende, men egentlig mest fordi hun aldri sier "Så søt han er" Nei, det er rett på kommentarer om vekt. Hadde hun enda sagt noe annet først.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...