augustjanuar Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 fikk vite i dag at mor til min sønns brødre skal flytte til en annen kommune. dermed reduseres samværet brødrene i mellom. og samværet mellom to sønner og faren deres dette syns jeg er veldig synd. min sønn elsker brødrene sine, han ser opp til dem og ønsker å være som dem. faren elsker alle sønnene sine og har det tungt nå. hva kan jeg gjøre for alle sammen? moren er forelsket.
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 13. juni 2008 #2 Skrevet 13. juni 2008 Ang flyttingen er det fint lite du kan gjøre. Moren har rett til å flytte hvor hun vil. Du skriver ikke hvor langt unna de flytter, men hvis det ikke er for langt kan dere jo gjøre som oss: Stebarnet vårt er her minst annenhver helg (stort sett hver helg) og i alle ferier (juleferien deles) Sommerferien tilbringes i sin helhet hos oss, men da er stebarnet annehver helg hos moren sin. På den måten har vi stebarnet ofte og lillesøster her hos også elsker at hun kommer i helger og ferier. Tenk positivt og finn løsninger så er det ikke sikkert det blir så ille. Er det på andre kanten av landet blir det jo litt vanskeligere.
Dudelidum Skrevet 13. juni 2008 #3 Skrevet 13. juni 2008 Er barna så gamle at de kan velge hvor de vil bo? Kanskje de ikke har lyst til å flytte til et nytt sted og heller vil bo hos far dersom mor vil flytte? Har hørt om mødre som har skrinlagt flytteplaner når alternativet er at barna flytter til far.
-Hengebuksvinet- Skrevet 13. juni 2008 #4 Skrevet 13. juni 2008 kan man finne midlertidige løsninger, som at barna er hos dere i alle helger og ferier, men dette vil ikke vare i lengden. Barna vil jo etterhvert ha nettverket sitt der mor bor, og treninger og andre sosiale aktiviteter vil hindre en sånn løsning. Om mor vil flytte pga en forelskelse, ville jeg ha forsikret meg om at hun var klar over konsekvensene. Hvor ødeleggende det faktisk er for barna, at de får mindre kontakt med en av foreldrene. Og det er jo ikke noen selvfølge at barna skal følge henne? Eller?
hvorlangtkandetteegentligvære. Skrevet 13. juni 2008 #5 Skrevet 13. juni 2008 Hos oss flyttet barnet fra et nettverk av venner (hun var bare 7 år år, men hadde noen hun lekte med) Disse har hun holdt kontakten med hele veien og har stort nettverk her nå, hun har mange venner både hos mor og far. Vi har vært heldig med fritidsaktivetetene som stebarnet har fordi det ikke går med noen helger til dette. Enig i at man bør forhøre seg om hva barnet ønsker og at det kanskje er en løsning at det bor hos dere. Ville iallefall si at det funker veldig bra å ha de i helgene og feriene hvis man bare beholder vennekretsen. Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå