Gå til innhold

Har stjælt i dag...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Klær til meg selv, for 800 kr...Smaker bittert og jeg skal aldri gjøre det mer!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du ikke råd til å betale klærne dine selv?

Skrevet

Finn på noe bedre å skrive, så kanskje du får mere oppmerksomhet på innleggene dine!

Skrevet

Trengte ikke oppmerksomhet, Centia...Trengte å lette hjertet, og d fikk jeg...

Skrevet

Får håpe klærne passet da

Skrevet

uuuuh..den satt

Skrevet

jeg håper du forstår at ved å stjele, tar du fra et annet menneske. og å stjele i butikk er veldig stygt for det bli hun/han som står i kassen som får risen. hun får kanskje sparken for din handling.

Skrevet

Si meg SillaG, hva slags samfunn er det du lever i? Indre sørland? Det er ingen som står bak disken som får sparken for at ting forsvinner med mindre arb. giver kan bevise at de tingene KUN forsvinner når den personen er på jobb... Det er så og si umulig å sparke noen fra en jobb i dag, du skal ha gode beviser for at det er gjort noe straffbart eller direkte galt mot arbeidsplasen.

Og ris er vel avskaffet som offentlig straff?

Skrevet

Neida, grisen. I SillaG sitt samfunn er alle bare lykkelige hetrofile som har blitt helbredet fra homofilisykdommen sin. Og der er det ingen som stjeler. Men om det skulle skje er det strengeste straff og ris på rumpa med en gang!

Skrevet

nå handlet det ikke om hvilket samfunn jeg lever i, men at vi faktisk har en tyv å gjøre med.

Skrevet

Det er vel ganske åpenbart hvilket samfunn du lever i.

Skrevet

jeg lever i et norsk samfunn hvor regler overholdes og mann ikke stjeler fra sin nestemann. jeg lever i troen på det gode og troen på at man ikke skal ta det som eies av andre. man kan låne hvis man spørr. hvilke samfunn lever dere i? og hvilke samfunn VIL dere leve i? kansje dere skal tenke på det!

Skrevet

Jeg for min del vil leve i et samfunn hvor man blir godtatt for den man er, om man er tynn eller tykk, høy eller lav, gul, brun eller hvit.

Jeg vil leve i et samfunn hvor ingen påstår at deres religion er "den eneste rette for det har Gud sagt og det står i bibelen". Ja, DIN Gud og DIN bibel. Ikke prakk DIN religion på MEG. Hadde jeg vært interessert i DIN religion, hadde jeg nok oppsøkt den selv da jeg er et oppegående menneske og klarer tenke selv.

Jeg vil leve i et samfunn hvor alle har like rettigheter, om man er heterofil, homofil, hvit, gul eller brun... spiller ingen rolle... like rettigheter.

Jeg vil leve i et samfunn hvor man igjen har lov å fortelle nabogutten at det ikke er lov å slå/kaste sten på katten/hunden/et annet barn uten at foreldrene friker ut av den grunn frdi "du har ingen ting med MITT barn å gjøre, det er MIN oppgave å oppdra MITT barn". Selv om de ikke følger med hva barna sine gjør.

Jeg vil leve i et samfunn hvor folk ikke er så anale når det kommer til søppeldunken sin at de flipper ut dersom en hundeeier låner søppendunken deres og kaster "skittsekken" fra seg.

Skrevet

Godt sagt starfire.

Jeg sier nå ifra når nabo unga gjør noe de ikke skal, og det er helt greit for foreldrene dems. Men kanskje jeg er superheldig med mine naboer da:-)

Skrevet

Ja, det er enkelte som virkelig flyr i flint dersom en annen voksen skulle irettesette barna deres. Skjønner ikke helt poenget, jeg.

Dersom mitt barn (når jeg endelig blir gravid) gjør noe galt og jeg ikke er til stede, håper jeg virkelig en som du er i nærheten som sier fra.

Jeg vokste opp med at alle voksne fulgte med oss barna når vi var ute. Selv om man ikke alltid mente å gjøre noe man ikke hadde lov til, var det alltid en eller annen som ropte ut et vindu eller kom løpende og brøt inn.

Der min mor bor er det ingen fare å si fra til barna i nabolaget dersom man ser dem gjøre noe de ikke har lov til eller noe som kan være farlig. Senest i forrige uke var det to luringer som skulle lage hytte av gresset som bonden holdt på å klippe. Fortalte dem at de ikke måtte gjøre det og de gikk vekk derfra. (bonden er supersur og tolererer ikke at noen går over jordet en gang - idiot) Sa i fra til naboen at jeg hadde bedt barna deres gå vekk derfra, og begge takket for hjelpen.

Sier seg selv at man klarer ikke følge med ALT barna gjør, og da trodde jeg det var greit at naboene gir beskjed til barna. Det er jo bare det det er snakk om... ikke kjefte dem huden full.

Men neida.

Bodde en gang i et nabolag hvor jeg fortalte 2 4-åringer at det ikke er lov å løpe etter katten med pinner fordi katten blir jo redd. Siden de var fire, huket jeg med ned for å komme ned på deres nivå fremfor å stå å rave over dem og kjefte.

Den enes far kom løpende og lurte på hva i all verden jeg holdt på med, og da jeg fortalte han hva de gjorde og at jeg hadde snakket med dem om at man ikke skulle gjøre slik, ble han rasende. Skjelte meg ut etter noter, og lirte av seg en masse som en 4-åring kanskje ikke burde høre. Det var HANS datter og det var jo f**n ikke min katt, så hva var det jeg la meg opp i dette etter.

Tosk. :P

Skrevet

Signerer starfire på denne:)

Skrevet

to gode innlegg starfire. sier meg enig i dine synspunkter der!!

• 3 uker senere...
Skrevet

Syntes d var tøft av deg å innrømme dette...Spesielt med de dømmende folka her inne... men håper for din del at du ikke gjør det igjen :) Har hatt en søster som var kleptoman (sier ikke at du er det), og hun sliter den dag i dag med dårlig rykte o.l...Det endte med at hun måtte flytte...

*klem*

• 4 uker senere...
Skrevet

hallo ja da er det mange som får sparken bortover.Det går som svinn,og folk som stjeler har mange ganger problemer med selv følelse,depresjoner.Det er ingen unnskyldning.Selv har jeg en venninne som handler som en gal på faktura fra nettet ,og kataloger ,og kaster regningene når dem kommer.

Skrevet

Når jeg var gravid var du her med samme innlegge. På tide å skrive noe nytt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...