Gå til innhold

Er visst deprimert.... bosituasjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en liten på 16 mnd og venter nr. 2. Er 33 uker på vei..

Bor i en horisontaldelt generasjonsbolig med svigers i 1.etasje, vi bor i 2. etasje. Felles inngang.

Er hjemme med gutten vår om dagene og føler vi (jeg/svigers) trør oppi hverandre hele dagen.. I tillegg sliter jeg med trappene (bærer en tung baby i magen, en gutt på 13 kg på armen, samt klesvask som vaskes i en felles vaskekjeller og dagligvarer opp og ned trappene hver dag).

Jeg er sliten og gruer meg til å dele hus med svigers de første dagene etter babyen er født..er så redd det blir mye mas med de i samme hus.. De er greie, men føler vi har så lite privatliv..

Tror jeg er en tanke deprimert...

Vi kikker oss om etter bolig for oss selv men finner ingenting.. det eneste vi har råd til er rønner eller har feil beliggenhet.. Kikker på finn hver dag men få aktuelle hus..

Noen som har tips til meg hva jeg skal gjøre, orker ikke ha det sånn mer og skal føde om 7 uker. Huff.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

dette hørtes litt kinkig ut, men mitt råd er at du er ærlig med svigers. det virker som om dere har et godt forhold. fortell dem at du blir sliten av å trå oppi hverandre, at det ikke er vondt ment, men at du trenger litt rom innimellom. særlig i dagene etter fødselen da dere trenger ro og å bli kjent med det nye familiemedlemmet. dette kommer de nok til å forstå, selv om de kanskje blir litt skuffet. det er din helse det er snakk om, og den må komme først :) når det gjelder trappene kan du jo overlate mest mulig til sambo/mann. kanskje kan svigers hjelpe til litt med de tunge løftene også? da føler de at de kommer til nytte :) hvis du føler deg så nedtrykt at du mener du er deprimert bør du kanskje ta en prat med fastlege eller jordmor. det er ikke noe særlig å ha slike tanker i hodet. har dere tenkt på å flytte litt lengre bort? da slipper dere å ha svigers hengende over dere hele tiden, og da er det plutselig flere boliger som er aktuelle. og er ikke økonomien på topp kan det være at å leie er løsningen foreløpig.

ønsker deg lykke til, og sender gode, oppløftende tanker :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...