Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Hvor er det man kan lage lage skriftelig avtale om samvær mellom bf og barn? Har en bf som kommer og går akuratt som det passer han. Han kjenner ikke sønnen sin godt nok til å ha han alene enda, å gjør ingen insats for å bli bedre kjent heller! Sønnen er snart 1 år og vet ikke va pappa betyr, han sier pappa til kjæresten til beste venninen min of faren min.. Men det ejg lurer på..bf kan ikke forlange å begynne å ha sønnen alene når han er redd og ikke er trygg på han sant?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 jo bf kan forlange det, men du kan nekte. og da får han ikke gjort så mye annet en og dra deg igjenom en rettsak for og få ha med seg sønnen deres. sansynligvis vil det være mer lønnsomt at dere sammen lagde en opptrappingsplan der far har småen regelmessig med deg til stedet og etter vært har han barnet lenger og lenger alene, selvsakt må en opptrapping gå over tid. om han ikke vil ha en opptrapping eller fast samvær er det lite du får gjort, ut over og kreve det om ha i det hele tatt skal ha samvær. du kan kalde han in til mekling og be om en skriftlig avtalle igjenom familievernkontroet. sjangsen for at han holder den er større en om dere lager en privat.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Har prøvd å snakke med han om d mange ganger. At barn trenger trygghet og stabilitet, ikke en som kommer av og til. Han sier at d skal bli sann å sann å han skal komme oftere å blablabla...det holder han kanske 1-2 ganger åsso går d leenge til neste gang og tilbake til det samme gamle. Han sier han kommer den og den dagen åsso kommer han ikke (og oftestfår jeg melding dagen etterpå!). Å då har vi gjerne holdt oss hjeme hele dagen og avlyst andre avtaler for at han skal komme, meen nå er det nok, jeg kan ikkke sette live mitt på hold og leve ette han! Den siste tiden har jeg begynt å skrive ned i en bok om når han kommer på besøk, hvor lenge å når han sier at han skal komme men ikke kommer.. men er lei hele opplegget! vil ha en skikkelig avtale. Mekling er det vi må gå gjennom da?
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 jepp. du ringer familievernkontroet der du bor og ber om en time. kanskje en time alene først er lurt om du har behov for og fortelle din side av saken uten far til stedet. så kalder du in far til mekling, på forhånd bør du tenke igjenom hva du syns vil være det beste for barnet, hva du kan godta og hva du ikke kan godta. også går du inn med et åpent sinn og ser hva som skjer. diskuter gjærne meningene dine her inne, angående samværsordnign og opptrapnings ordning. det er ofte lurt og få andres argumenter også. når far kommer på mekling så prøver de og finne ut hva far vil og hva du vil, og hva dere kan godta. det beste er om dere får til en fast avtalle, med faste dager. og der far har ett eller rannet ansvar som er hans. slik at de har en ting sammen som er dems. foreksempel bading. så kan far være badsjefen. da føler han seg kanskje litt viktig. selv om det blir apsurd og teit for oss. det er viktig at han får ansvar og plikter. for om han kan komme og gå som han vil så er det lett og tenke "da tar vi det i morgen". men har han fast vær tirsdag og etter vært har med seg barnet så vil han kanskje se barnet knytter seg til han og at han knytter seg til barnet. at du stoler på han og at du får et eget liv, som gjør at du er avhenig av at han har barnet når han skal. ting blir som regel mye bedre om man får en fast avtalle igjenom mekling. men ikke tro at rom er bygd på en dag. dere må sikkert tilbake felre ganger. lage nye avtaler som er tilpasset barnet, etter vært som ting går fint/dårlig.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Tusen takk for råd! Tror jeg skal sette meg ned å tenke litt på hvordan jeg skal gjøre det...bf er medeiger i en bedrift der de er på sjøen, de har så teeeit opplegg der, ingenting er fast, men akuratt nå er de p sjøen søndags kveld til trorsdags kveld..er så vanskelig å få til en ordning når han ikkje har noe fast opplegg. Prøver å gi han litt oppgaver som å mate, skifte bleie osv, men det er vaskelig når han er der max 1 time hver gang..
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 personlig så syns jeg at du kan kreve at noen tider er fast selv om far her en teit jobb. far har jo tross alt blitt far. men mange er uenig med meg i det. det du idet minste burde ha i en avtaller er at far ser barnet minmum 1 gang i uken frem til barnet blir trygg på far og får utviklet en hukomelse til og huske han i 14 dager. for om far blir borte i 3 uker og så kommer tilbake så må alt av tillit bygges oppigjen når barna er små. det er greit de ikke har tidsbegrep, men de har også en dårlig hukommelse. men du må føle på hva du mener at du kan kreve, og hva du må kreve. for at barnet skal bli ivaretatt. det er jo ikke sikkert far er enig. men det hjelper og finne ut hva man mener og hvorfor, før man skal forhandle
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #7 Skrevet 12. juni 2008 Ja det synest jeg også, men samtidig så er det ingenting jeg kan gjør med det. Jeg vet hva jeg mener og det vet han også, jeg sa hele tiden at han hadde valge om å trekke seghelt unna, og vist han ville delta i livet til sønnen så skulle han vær der for han å gjøre det skikkelig. Men hver gang jeg prøver å ta det opp å diskutere hva vi skal gjøre blir han irritert å en kan se på hele han at han ikkje vil snakke om det, og gir ingen skikkelige svar! Nei får ta en pen og et papir å skrive skikkelig ned hva jeg føler å hvordan jeg vil ha det.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. juni 2008 #8 Skrevet 12. juni 2008 derfor er det lurt med mekling, for da må han jo oppføre seg norgenlunde saklig i det minste. lykke til! (fortell gjærne hvordan deg går)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå