Dunder Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Dere som er damer og har barn med menn: Hvordan fungerer det hjemme hos deg? Er mannen din assistenten din når det gjelder barna? Er det du som har ansvar og innflytelse, mens han gjr det han får beskjed om for å hjelpe og avlaste deg? Eller har han fullverdig ansvar og innflytelse og er en selvstendig forelder på lik linje med deg?
Groosalugg Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Vi bor ikke sammen enda da, men når vi er sammen med alle barna så er vi to kolleger. Selv om jeg bestemmer mer over mine barn og han over sitt barn.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Alenemor i forhold, her også..... Og ikke helt fornøyd nei.
Anonym bruker Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Da jeg var hjemme i permisjon var det mest sånn, nå som far er hjemme er det mer likt (altså ikke sånn at jeg er assistenten hans men mer lik fordeling). Vi har ulike oppgaver ang barnet, men merker at det er litt deilig at det ikke er jeg som bestemmer klesplagg, måltider etc
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #6 Skrevet 13. juni 2008 Intressant overskrift, jeg tror faktisk det er slik her hos oss. Jeg ser hva som må gjøres, kjøpes, ordnes, og delegerer oppavene jeg ikke rekker/kan gjøre selv til han. Ytters skjeldent at han tar den rollen!
Gjest Skrevet 13. juni 2008 #7 Skrevet 13. juni 2008 For å unngå eit slikt scenario er deling av permisjon veien å gå. Men kanskje finst det kvinner som vil ha det sånn?
OsloMor Skrevet 13. juni 2008 #8 Skrevet 13. juni 2008 He-he, ville ha vært litt trist om han var assistenten min med tanke på at han er mer hjemme enn meg for tiden.. Vi har to tette og vi har begge våre selvsendige oppgaver å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #9 Skrevet 13. juni 2008 Vi står helt likt, pappa'n er like interessert i opphavet sitt som meg, og vi tar ansvar begge to! Jeg tar morgenstellet og leverer i bhg siden pappan allerede er på jobb. Han henter, lager middag og vi tar kveldsstellet og leggingen annenhver dag. Da ungen var liten passet jeg på å ikke henge over pappa'n og fortelle han hva han skulle gjøre.
Mrs. Bouquet Skrevet 13. juni 2008 #12 Skrevet 13. juni 2008 I og med at jeg er hjemmeværende og han i jobb så er det naturlig at han er assistenten min når han kommer hjem om ettermiddagene. Skulle det være noe galt med det?
Dunder Skrevet 13. juni 2008 Forfatter #13 Skrevet 13. juni 2008 Det er ikke nødvendigvis noe galt i det, men det er greit å være bevisst på dette. Mange kvinner irriterer seg over menn som melder seg litt ut når det gjelder barnestell, og da er det viktig å ha tenkt gjennom om man har kommet inn i et spor hvor mannen kun er assistenten til mor. En annen tinge er at du må jo også ta hensyn til om det er greit for mannen din? Det er jo ikke slik at dette SKALvære din oppgave, og at han bare må føye seg fordi han er mann? Og at du må være klar over at dette er noe dere har valgt, men det betyr ikke at alle må ha det sånn.
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2008 #14 Skrevet 13. juni 2008 Godt spørsmål egentlig.. Tror det kan være tilfellet i mange hjem. Kanskje litt i den stilen her også, selv om far bidrar med masse. Men det er liksom jeg som må si at nå må de bade, nå er det tid for kvelds, minsten må ha ny bleier, har du husket tran etc etc. Grunnen til at det slik er fordi han rett og slett er litt lat, og drar ut tiden til det lengste. Hvis han ikke gidder å bade de..så er det liksom: "jammen, det er jo ikke sååå lenge siden de bada. Æssssaaa de er ikke skitne.." osv. Så ja, kanskje litt assistent ja. Her i huset er det jeg som er sjefen!! tihi....
Mrs. Bouquet Skrevet 13. juni 2008 #15 Skrevet 13. juni 2008 Ja, det er helt greit for mannen min. At jeg er hjemmeværende og han i jobb er begges ønske. Vi har begge hver vår drømmejobb, og det fungerer ypperlig i vår familie. Vi har ikke tatt valgene basert på hvilket kjønn vi tilfeldigvis er, men på hvilke interesser og ønsker vi har.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå