Gå til innhold

Inspirert. Hvordan har vi det mars/april mammaer? :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det nå blitt storkos å være mamma. HAr alltid syns det har vært kjekt, men det har blitt ekstra kjekt de 2 siste ukene. Jenta mi blir 3 måneder om en uke.

Hun legger seg fra alt mellom kl.19 og 21.30. Våkner 2-3 ganger for mat og vi står opp mellom 09.30-10.30 Helt våken og uthvilt begge to. Så er det morgenstell og frokost, åsså er det trilletur hvor hun sover et par timer. I løpet av dagen er hun våken ca en time/halvannen i slengen før hun sover litt igjen. Alt fra 30 min til 3 timer.

Når hun er våken smiler og pludrer hun mye Så blid og fornøyd :)

JEG BARE ELSKER Å VÆRE MAMMA!!! :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

her er jenta 8 uker i morgen. Legger seg ca 21 (+- en time) og sover da til ca 4 og så til 7-8 og så gjene enda noen timer hvis vi ikke skal noe. Edstemann er 4 og de dagene jeg leverer ham i bhg må vi jo opp. broderen er en superflink storebror og hjelper og passer på, underholder om nødvendig.

Så er det til byn, gå turer, slappe av og prøve å få gjort noe hjemme eller andre ting. I løpet av dagen har hun små "husmorhviler" + en stor hvil på 3-4 timer. Spiser ellers ca hver 2./3. time. mme og mm på flaske.

Liker seg godt i vogna så lenge den er på en spennede plass eller i bevegelse, da kan hun bare ligge å titte i timer.

Griner innimellom fremdeles pga magevondt, men det er skjeldnere nå. Hun er det vakreste pikebarnet eg har sett og mannen min er jeg blitt nyforelska i som enda en gang har gitt meg noe så perfekt.

Her om dagen så sa han det fineste han noen gang har sagt til meg. han så på henne med kjærlighet i blikket og så sa han til meg: "Du har vert flink å bake."

Skrevet

Innlegget ditt var nesten som jeg skulle fortalt om hvordan det er her.Har ei tulle som blir 12 uker på lørdag. Vi står opp mellom kl 8.30-9.30 kan sove lenger men da blir jeg bare mere trøtt og slapp resten av dagen . Så best å komme seg opp da. Her legger også hun seg mellom 19.00- 21-00. Mat noen ganger i løpet av natta. Godt det er blitt litt rutiner på legging ,kom bare av seg selv for noen uker siden.Eller er vi ute å triller om dagen . Og bare nyter tiden vi er sammen når hun er våken. Håper på masse fin vær fremover så vi kan kose oss ute.

Skrevet

Samme her i forhold til legging.

Vi har bysset og båret siden hun ble født og hun har lagt i sengen vår. Så plutselig for 2 uker siden så begynte hun å finne søvnen sjøl og legge seg tidligere på kvelden.

Og sover nå i sin egen seng uten problemer.

HAr lyst å si til mange som sa vi kom til å skjemme henne bort, at "Hva var det jeg sa, man kan ikke skjemme bort en nyfødt baby" ;)

Skrevet

Har det helt herlig!!!:D

Jenta mi blir også 12 uker på lørdag! Legger seg som regel i 22-23 tiden. Får et par måltider før vi står opp alt fra 10 til 11 om formiddagen. Mamma er litt trøtt om morgenen nemlig..;) Men da er vi bra uthvilt begge to da! Så pleier hun å være våken i nesten et par timer før hun da sover litt, enten om vi triller tur, triller på byen eller bare er hjemme.

Når hun er våken liker hun å ligge på babygym-matta, sitte i vippestolen eller i mammas fang. Har fattet interesse i leker og sutter litt på hendene sine. Er ikke lenge til hun putter lekene inni munnen også!;)

I den siste uka har hun også begynt å sove ganske lenge i fra rundt 17-18 tiden og frem til 21-tiden. Så er hun våken til vi legger oss. Da koser vi oss med kveldsstellet. Har ennå ikke fliret, men hun lager en god del lyder og smiler bredt!:)

Det går ikke an å beskrive den lykke og kjærlighet jeg føler ovenfor henne! Den overgår alt!!:)

Skrevet

Har det supert. Knøttet mitt er 13 uker idag (3 mnd imorn) og er blitt så stor og flink. Så moro å se hvor mye hun har utviklet seg siden hun var nyfødt.

Hun legger seg ca.21.00 og sover noen ganger hele natten, mens andre ganger skal hun ha et måltid i 2-3 tiden. Vi står som regel opp mellom 06-07. Hun sover ikke så mye på dagtid lengre. Har en langhvil hvor hun sover 3 timer, men ellers har hun 3 hviler hvor hun sover mellom 40-50 min. Når hun er våken er hun stort sett bare blid og fornøyd. :-) Men i det siste har hun hatt en periode hvor hun sutrer mye hvis vi legger henne ned på gulvet. Håper det går over snart. :-)

Skrevet

Her går det fint også. Vesla er 13 uker, og er stort sett blid og fornøyd.

Hun har begynt å snu seg fra rygg til mage og det er STOR stas. SÅ fornøyd når hun kommer rundt hehehe Ler og styrer på. Hun er ganske stor og sterk. Leggene bærer vekta nå og hun trives på magen. 7.3kg:)

Vi hadde et fint sovemønster med 5tm på første strekk, men det er det slutt på nå. Nå vil hun ha mat hver andre time på natta... sukk ... trøtt!

Legger seg 20-21 tida og opp klokka 06... Heldigvis tar pappaen henne da slik at jeg får sove 1.5tm lenger:-)

Lurer på om det nærmer seg tid for litt annen mat.

På dagtid er det stort sett 3-4tm mellom ammingene. Prøver å komme oss på en trilletur hver dag. Hun er våken ca 1.5-2tm mellom ammingene. Har lang lur bare hvis vi triller, ellers sover hun ca 1tm her hjemme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...