Gå til innhold

Hjelp! Baby med Hb på 7,4

♥En søt og ny søtnos i magen♥

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært på sykehuset og tatt prøver i dag. Pga lav Hb etter fødsel har det blitt tatt prøver flere ganger. Og til dels ganske mange prøver. De har undersøkt mange mulige årsaker til det, uten at det har gitt resultat. Første gangen ble vi bedt om å gi jern i melken hans. Nå- nesten en måned senere har Hb allikevel gradvis sunket.

De vurderte blodoverføring i forrige uke, og da var Hb på 7,7. Siden han virket så frisk ellers lot de allikevel det være. Men nå har det sunket enda mer, jo! Og jeg er så fortvilt. Hva kan man gjøre. Vi gir jo allerede jern i melken. Han får MME så alle næringsstoffer skulle han jo få rikelig av gjennom den. og det er ingen på sykehuset som tar ansvar for å følge dette opp, selv om vi flere ganger har fått vite at de må se nærmere på det.

(Merker forresten at alt stresset etter fødsel tar på. De siste dagene har absolutt siste rest av melken min forsvunnet). Babyen er urolig, sliten og overtrøtt og gråter mye.

Gutten min er ca 7 uker. Noen som vet noe om dette? Eller har opplevd lignende???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytt

Skrevet

Men produserer han nye celler sånn at de ser at nivået vil ta seg opp? Jenta mi lå lenge på nivåer mellom 6 og 7 (prematur) men de så av blodprøvene at hun var i ferd med å modne celler og dermed øke hb, men det måtte vi bare vente på. De gir nødig blodoverføringer til babyer. Ta det rolig og ta en ny test om en liten uke med mindre han blir veldig slapp.

Skrevet

Lurer på om flere har opplevd dette, jeg!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...