Gå til innhold

Kunne du flytta "fra" barnet ditt i 1 år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mannen min har fått kjempe tilbud om jobb i utlandet for 1år, med hele familien med. Men jeg har ei datter fra før som skal gå siste året på ungdomsskolen, usikker om jeg bør satste på å ta ho med og evnt om pappaen vil tillate det..... vankelig tanke å være så langt borte fra sitt eget barn... hadde du klart det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, dette er en svært sårbar alder for ei jente. Tatt henne med eller blitt hjemme!

Gjest Sekretøsa
Skrevet

Ja, når de hadde vært så store så hadde jeg nok klart det. Mamma flytta fra vestfold til bergen når jeg var 16, gikk bra det.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart det nei.. Heller et år i avstandsforhold med mannen, enn et år borte fra mitt eget barn..

Lykke til hvertfall, uansett avgjørelse, det må være et vanskelig valg..

Gjest Sekretøsa
Skrevet

glemte og si at jeg ikke var på besøk i den tiden, og bodde for meg selv..

Skrevet

Aner ikke. Tror ikke det.

Men hun er såpass voksen at hun burde få ett ord med i laget.

Og jeg ville ikke tatt henne UT av siste året på ungskolen... Dette er jo et viktig år for henne med standpunktkarakterer og lign. Å flytte til et annet sted er kanskje ikke så bra det siste året...?

Uansett, jeg ville prata med hu før jeg tok noen avgjørelser...

Skrevet

Nå er det lenge til mini er så stor, men ungdomsskolen - de er jo ikke store da! Kan ikke forestille meg at jeg kunne vurdert det engang. Det er bare en jobb... Selv om det sikkert gir masse muligheter.

Skrevet

Hvis hun tar henne med må hun jo være uten faren sin ett år - er det noe bedre, da?

HI: Jeg aner ikke hva jeg hadde gjort. Jeg hadde snakket med datteren min og hørt hva hun syntes om saken før jeg bestemte meg for noe som helst.

Skrevet

ja kjempevanskelig, blir nok litt avgjørende hva ho sier... redd det ikke er bra utdanningsmessig med siste år på ungd skolen... men tanken er ikke lett...

Skrevet

Kommer jo an på hvor langt dere flytter da. Om det f eks er til Danmark så kunne hun jo kommet på besøk et par ganger i måneden. Kanskje jenta hadde syntes det var "gøy" med familien i det store utland hun kunne besøke? Jeg synes det kommer veldig an på hvilket land dere flytter til, hvor ofte hun kunne kommet på besøk evt. om dere reiser hjem på besøk en gang i blant. Og selvfølgelig det viktigste av alt, hva datteren din syntes.

Skrevet

Nope .

Men om det er ett topp tilbud for mannen din så hör med eldste mann sin far om du kan ta henne med ett år ut av landet. Visst han ikke går med på det (blir jo litt som om hun er exchange student ett år da og det er jo vanlig i 15 års aldern) vel om han ikke går med på det så kan du jo bli i Norge med barna og mannen din reise bort ett år.

Min bror har nå bodd ett år i Singapore mens kone og to tenåringer har värt i Norge. De har besöt i Singapore 2 ggr dette året og han värt i Norge 2 ggr !

Skrevet

Kommer jo litt ann på hvor i utlandet det er ..... Har hun mulighet til å komme på besøk innimellom, og har du muliget til å reise litt hjem i løpet av året.... Hvis det er såppass langt unna at dette ikke går hadde jeg ikke greid det....

Skrevet

Vanskelig å si. Vet ikke hvor dere skal flytte dette ene året, men hva med å reise ofte hjem (langhelger) la henne komme til dere i alle ferier o.l.? Snakk med henne om det også. Bor hun hos dere til vanlig? Kanskje hun synes det er helt greit, og om du/dere da reiser hyppig hjem så går det vel sikkert bra. Men det er jo bare dere som kan føle på det.

Skrevet

ho e 16 år....året etter kan jo faktisk ho velge å flytte bort for å gå på skole.... de andre barna som vi tar med får jo kjempe erfaringer med skole i utlandet..... men vi vet ikke, tar det ikke opp med barna før vi er mer bestemt og har sett på alle muligheter...

Skrevet

usa.... så det er ikke bare å komme lang helger..... ho er nå anna hver uke ho oss og hos pappaen, vi bor i samme gate så ho må ikke flytte sånn da......

Skrevet

ja jeg kunne ha gjort det om jeg mente det var det beste for barna.

om jobb er det, tviler jeg på.

Skrevet

takk for mange svar....vi er bare i starten med å tenke, har hedigvis god tid før vi må bestemme oss...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...