Gå til innhold

skatteklasse 2

mammatil2 nydelige jenter <3

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått en kjæreste, vi snakker om å flytte sammen-- men hva skjer i forhold til skatteklasse 2. La oss si vi flytter sammen i oktober, blir jeg beregnet i skatteklasse 1 for hele 2008 da eller? For DA kommer jeg til å få mega-baksmell til sommeren igjen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er status 31.12 som gjelder, ja. men du er fremdeles enslig forsørger en stund til hvis dere ikke har felles barn

Skrevet

Du mister retten til å beholde skatteklasse 2 dersom du gifter deg eller får et barn med samboeren din. Frem til dette inntreffer vill du fortsatt bli lignet som en enslig forsørger.

Den ekstra barnetrygden vil derimot forsvinne etter ett år.

Skrevet

Jeg klarer ikke å holde det inne lenger:

MMM BLÆH, sa en liten glønn nosk

Det gjør de i hvert fall her omkring!

:-)

Skrevet

Jeg vet ikke helt, men hvis jeg skal tenke litt logisk,så vil jeg nok tro at de regner for hele året

For når man separeres på slutten av året, regner de jo likevel deg som alenemor, og i skatteklasse 2 for hele året.

Skrevet

Hva snakker dere om?

Man mister da ikke skatteklasse 2 når man blir samboer!!!! Dette skjer kun dersom man gifter seg på nytt eller får flere barn.

Skrevet

he he, var min datter som plutselig sa dette til meg en gang ... hun var vel ca 2 år + og satt ved middagsbordet. :) Holdt på å le meg i hjel;-)

Skrevet

gjør man ikke?!? Hmm. ok da. jeg får ta en tlf til skatteetaten da. :)

Skrevet

Man mister alle andre stønader, men ikke skatteklassen.

"Når to personer lever sammen og ikke har felles barn, men en av dem eller begge har særkullsbarn, vil den av dem det gjelder, eventuelt begge, kunne bli ansett som enslig forsørger. Dette gjelder imidlertid ikke dersom de er gift, meldepliktige samboere eller registrerte partnere og ekteskapet/samboerskapet/partnerskapet er inngått før 1. november i året før inntektsåret."

http://www.skatteetaten.no/Templates/Handbok.aspx?id=66712&epslanguage=NO&mainchapter=66713&chapter=66737#x66737

Dette er noe jeg vet med sikkerhet. Alle som sier noe annet tar feil! ;-)

Skrevet

Det er en sang som slår utrolig godt an blant de minste... Mmmm blæh (tunga så langt ut du får til) og de ler seg skakke...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...