Gjest Skrevet 12. juni 2008 #1 Skrevet 12. juni 2008 Har jobbet snart i 2 år i samme bedrift... Nå er det to av mine kollegaer som er gravide og skal ut i permisjon.... Men det har seg slik at vi også har tenkt å begynne igjen med prøvingen nå, gutten våres blir 3 til høsten så nå synest vi det er en fin tid å tenke på søsken:) Men en dag sa sjefen min at: ja, blir noen gravide(så på meg når hun sa det) nå før jul, så slutter jeg! Og ved flere anledninger har hun hintet frem på dette, at hun virkelig håper jeg ikke blir gravid før jul(de som er gravide nå, har begge vært en del sjukmeldt) hun har ikke flere folk å ta av og bla bla bla..... Vi har en fin tone elles men dette synest jeg vart litt ubehagelig, og tenker at hun ikke kan mene dette seriøst??? Men jeg tror faktisk hun gjør det, men på hvilket grunnlag??!! Hilsen prøveklar men usikker:)
Pysa Skrevet 12. juni 2008 #2 Skrevet 12. juni 2008 det er vel bare bra om en sånn sjef slutter? hadde min sjef sagt det, hadde jeg funnet meg en mann å forføre sporenstreks (er alenemor, da...)
~sjiraff~ Skrevet 12. juni 2008 #3 Skrevet 12. juni 2008 Du bør jo bry deg om hva hun sier. Om dere ønsker å prøve på flere barn så gjør dere det. Om det resulterer i at hun blir sur så er det ikke ditt problem. Hun kan ikke bestemme når dere skal øke familien.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #4 Skrevet 12. juni 2008 Skjønner henne jo godt, men samtidig er hun lite profesjonell. Hopp og drit i det:)
mamman til to gutter Skrevet 12. juni 2008 #5 Skrevet 12. juni 2008 Det er jo ikke sikkert at du blir mye sykmeldt selvom de andre var det.. Og hvis dere begynner prøvingen nå, så kan det jo ta tid før du blir gravid og så skal du jo gå gravid i 9mnd, så da begynner det jo å nærme seg at de andre kommer tilbake. Synes det var unødvendig av henne å si noe sånn og hadde på ingen måte tatt hensyn til en sånn sjef når det gjelder min egen familieplanlegging. Hvis hun slutter, så skjer det jo ikke noe annet enn at en annen blir sjef og at hun/han forhåpentligvis ikke er like frekk. Når man har ansatte i "riktig alder" for å få barn, så må man regne med at de kan bli gravide. Skjønner det er kjedelig hvis 3stk skal ut i permisjon samtidig og det ikke er en veldig stor arbeidsplass, men det er ikke ditt problem. Jobben min vil aldri bli viktigere for meg enn jobben min, så jeg ville aldri tatt hensyn til en sånn sjef.
Gjest Skrevet 12. juni 2008 #6 Skrevet 12. juni 2008 Tusen takk for svar:) Ja vi har jo tenkt at det mest trolig vil ta litt tid, sist tok det et halvt år før den lille spiren satt:) Så vi får bare vente å se hva som skjer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå